معیار تجاری به هر نوع سنجشی اطلاق میشود که برای ارزیابی بعضی از اجزای قابل اندازهگیری عملکرد یک شرکت، نظیر بازگشت سرمایه (ROI)، نرخ قطع رابطه کارمند و مشتری، درآمدها و سود قبل از احتساب مالیات بر درآمد و استهلاک (EBITDA) مورد استفاده قرار میگیرد. معیارهای تجاری بخشی از عرصه گسترده هوش کسب و کار بوده و شامل طیف گستردهای از برنامه های کاربردی و فناوریها برای جمع آوری، ذخیره، تحلیل و دسترسی به اطلاعات هستند که به کاربران سازمانی کمک میکند تا تصمیمات تجاری بهتری را اتخاذ کنند.
در IT، هر معیار به منزله اندازه گیری مشخصه خاصی از عملکرد نرم افزار/ سختافزار یا بهرهوری است.
چرا ازمعیارها استفاده میکنیم؟
به طور کلی 4 دلیل بسیار خوب برای استفاده از معیارهای وجود دارند که این دلایل توسط ITIL در ماژول CSI(بهبود خدمات مستمر) با عنوان VDJI پوشش داده شدهاند. این دلایل عبارتند از:
برای مطالعهی ادامهی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:
مقالهی معیارهای تجاری