بدون تردید مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکی از با ارزشترین سیستمهایی است که هر کسب و کار کوچکی میتواند آن را پیادهسازی کند. پیادهسازی این سیستم به اندازهی کاری که کارکنان در شرکت انجام میدهند، اهمیت داشته و بکارگیری آن در طولانی مدت، بسیار بیشتر از فعالیت کارکنان در روند کسب و کار تاثیر میگذارد.
مطالعات اخیر نشان میدهد که شرکتها با بکارگیری سیستمهای کاربردی CRM براحتی میتوانند فروش خود را تا 20% افزایش دهند. اما ارزش هر سیستم به اندازه ارزش اطلاعاتی است که درون آن وجود دارد.
شما چگونه میتوانید کارکنان خود را به استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، متقاعد کرده و دادههای زمان واقعی (Real Time data) را در اختیار آنها قرار دهید؟
سیستم CRM را ساده کنید
بزرگترین اشتباهی که شرکتها انجام میدهند آن است که سعی میکنند یک سیستم CRM بسیار پیچیده را در شرکت خود پیادهسازی کنند. همچنین آنها حجم زیادی از اطلاعات را ردیابی میکنند. هر سیستم CRM تنها به این موارد نیاز دارد: اطلاعات مشتریان بالقوه، زمان و موضوع آخرین مکالمه، پیگیری تاریخ/ یادآوری و کارهای انجام شده، فردی که کار به او تخصیص داده شده و فرصتی (Opportunity) که بیشترین ارزش مالی را دارد.
برای مطالعهی ادامهی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید: