مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

پنج راهکار به منظور افزایش انگیزه‌ کاری تیم‌های دورکار

مسلماً هنگامی که شما بهترین افراد را برای تیم خود پیدا می‌کنید، آنها مهارت‌های لازم را دارا بوده و مشتاقانه برای شما کار خواهند کرد. در چنین حالتی همه چیز خوب پیش خواهد رفت ولی همچنان یک مشکل وجود دارد. اگرچه تیم دورکاری (Remote Team) می‌تواند کارایی بسیار خوبی داشته باشد اما در مقابل نیز می‌تواند شما را به مسیر اشتباه هدایت کند (از طریق به تعویق انداختن کارها، کاهش انگیزه، عدم رعایت محدودیت‌ها).

اساسی‌ترین مشکل با افراد تیم دورکار از بین رفتن انگیزه‌ی‌ آنها در طول دوران کاری است. چگونه می‌توان از وقوع چنین مساله‌ای جلوگیری کرد؟ بسیار ساده است. شما باید بطور مداوم و پیوسته به افراد تیم خود انگیزه داده و همواره آنها را تشویق کنید. در ادامه به معرفی پنج روش برای ایجاد انگیزه در اینگونه تیم‌ها خواهیم پرداخت.


به اشتراک گذاشتن صفحه (screen)

شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همه از همان روز اول همه چیز را بدانند. شما چه از انواع مختلف نرم افزار استفاده کنید و چه از افراد تیم خود بخواهید که محتوا را در وب سایت یا بلاگ آپلود کنند، در هر دو صورت باید به آنها نحوه‌ی کار با هر یک از این روش‌ها را نشان دهید. توجه کنید که آموزش بصورت تصویری باشد. اگر شما تنها به نوشتن دستورالعمل‌ها اکتفا کنید، حتی اگر سعی کنید که همه چیز را ساده‌تر بیان کنید، باز هم بسیاری از موارد جا می‌افتد. بنابراین بهتر است با افزودن تصاویر آموزشی (screenshots)  فهم موضوعات را برای افراد تیم ساده‌تر کنید. اما با تمامی این اوصاف شما هنوز در معرض خطر هستید.

آیا می‌دانید چه روشی کارساز است؟ صفحه‌ی خود را به اشتراک بگذارید! برای اینکار شما می‌توانید از ابزارهای رایگانی همچون Team Viewer استفاده کنید و در نتیجه‌ی آن کلیه‌ی افراد تیم می‌توانند صفحه مانیتور شما را در حین آموزش مشاهده کنند. بعلاوه هرکدام از افراد تیم می‌توانند در هنگام برخورد با مشکل صفحه مانیتور خود را نشان داده و شما می‌توانید به همراه خود آنها، مشکلاتشان را رفع نمایید. بسیار اهمیت دارد که افراد تیم دورکار خود را به‌درستی آموزش دهید.


برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

مقاله‌ی پنج راهکار به منظور افزایش انگیزه‌ کاری تیم‌های دورکار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.