مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

چرا نظرسنجی باید بصورت مداوم و دوره‌ای انجام شود؟

فرض کنید که شما در شرف ارائه‌ی محصول جدیدتان هستید و می‌خواهید نظر مردم را راجع به آن بدانید. حال با انجام یک نظرسنجی سریع از مشتریان متوجه می‌شوید که 95 درصد از مردم ایده‌ی محصول شما را دوست دارند. در این زمان، مدیر از شما می‌خواهد که میزان تولید و تبلیغات این محصول را افزایش دهید، زیرا انتظار دارید فروش گسترده‌ای داشته باشید. اما متاًسفانه هنگامی که آمار فروش اولیه‎ی خود را مشاهده می‌کنید، شوکه می‌شوید. زیرا آمار فروش از آنچه انتظارش را داشته‌اید، کمتر شده است. چرا این اتفاق افتاده است؟
حال فرض کنید محصول تولیدی شما دستگاه تهویه قدرتمند بوده و اولین نظرسنجی شما در مورد اینکه آیا مردم محصول شما را خریداری خواهند کرد یا خیر، در ماه آگوست انجام شده باشد و مدل‌های جدید این دستگاه در ماه سپتامبر تولید شود و در ماه اکتبر نیز در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها برای فروش قرار گیرد. در چنین حالتی خواهید دید که دستگاه‌های جدید تهویه در ماه اکتبر به خوبی به فروش نمی‌رسد (ممکن است برای فهمیدن چنین موضوعی نیازی به نظرسنجی نداشته باشید، اما این موضوع همیشه هم به راحتی قابل تشخیص نیست). اکنون حالت دیگری را فرض کنید که در آن شما نظرسنجی را در ماه June انجام می‌دهید و برنامه‌ریزی تولید به‌گونه‌ای است که دستگاه‌های جدید در ماه بعدی عرضه خواهند شد و در حال حاضر فروش ندارید. بعلاوه اینکه همچنان تابستان بوده و هوا نیز گرم است. در اینصورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.