مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

روش‌های بهینه‌سازی مراحل طراحی نظرسنجی

هدف شما از طراحی فرم نظرسنجی چه جمع‌آوری بازخورد مشتریان باشد و چه ارزیابی عملکرد کارمندان یا برنامه‌ریزی برای یک رویداد، اولین گام برای ایجاد یک نظرسنجی باکیفیت و موثر، بالا بردن سطح دانش خود در رابطه با مفاهیم اصلی نظرسنجی است. در ادامه به توضیح مفاهیم کاربردی در طراحی فرم نظرسنجی خواهیم پرداخت.


چگونه یک نظرسنجی طراحی کنیم؟

طراحی یک فرم نظرسنجی باکیفیت همانند نگارش یک مقاله‌ی تحقیقاتی معتبر است. در نگارش یک مقاله پیش از آنکه درباره‌ی یافته‌های تحقیق خود بنویسید، میبایست سوالاتی درباره‌ی اهداف تحقیق خود و فرآیندهای آن پرسیده و موضوع خود را به بخش‌های کوچکتر که مدیریت آنها ساده‌تر است، تقسیم کنید. بنابراین قبل از آنکه سوالات نظرسنجی خود را بنویسید، ابتدا از خود سوال کنید که هدف از این نظرسنجی چیست؟ چه اطلاعاتی می‌خواهم از آن بدست آورم؟ چگونه داده‌های بدست آمده از نظرسنجی بر تصمیم‌گیری‌های من اثر می‌گذارد؟ و نیز یکی دیگر از سوالات بسیار مهمی که باید در همان ابتدا از خود بپرسید آن است که مخاطبان هدف من چه افرادی هستند؟ منظور از مخاطبان هدف همان افرادی هستند که می‌خواهیم به سوالات نظرسنجی ما پاسخ دهند. هنگامی که شما مخاطبان هدف خود را بشناسید، در آن صورت می‌توانید سوالات نظرسنجی خود را متناسب با دانش و نیاز آنها طراحی کنید.


برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

مقاله‌ی روش‌های بهینه‌سازی مراحل طراحی نظرسنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.