مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

چهار نکته تضمینی برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان

هنگامی که مشتریان یا کاربران شما تجربه‌ای خوشایند در ذهن خود از رابطه با شما داشته باشند، آنها به دارایی ارزشمند شما تبدیل خواهند شد. توجه داشته باشید که خدماتی که شما ارائه می‌دهید ممکن است درون سازمانی باشد (مانند خدمات help desk توسط واحد فناوری اطلاعات) یا برون سازمانی (مانند خدمات پشتیبانی محصولتان). در هر دو حالت، رضایت سرویس‌گیرندگان شما تاثیر مستقیم در میزان درآمد، امنیت شغلی و غیره دارد. این امر دلیل اصلی سرمایه‌گذاری سازمان‌ها و شرکت‌های سرویس‌دهنده بر روی پشتیبانی و مراقبت از مشتریان است.
در واقعیت، شما نیاز به جادو و جنبل برای راضی نگه داشتن مشتریان ندارید! تنها کافیست از حس درونی خود استفاده کنید. برای مثال، مستقل از آنکه کیفیت غذای یک رستوران خوب باشد یا بد، اگر سرویس قابل قبول و در زمان مناسبی به مشتری ارائه نشود، اغلب مشتریان راضی نخواهند بود. نوع سرویس شما می‌تواند یک رستوران را به عرش یا به فرش برساند. این امر را هر عقل سلیمی می‌پذیرد و برای رسیدن به آن نیازی به گذراندن دوره‌های تخصصی نخواهید داشت. از این رو است که در گام اول همیشه به عقل و حس دورنی خود رجوع کنید و آن را نادیده نگیرید.
تجربه نشان داده است که نیازی نیست تا روش برخورد شما با هر مشتری چندان هم متفاوت باشد و شما می‌توانید الگو یا چهارچوب نسبتاً مشخصی را پیش بگیرید. اما برای رسیدن به این چهارچوب نیاز به دانش در رابطه با نیاز فعلی مشتریان و همچنین آنچه در آینده احتمالاً به آن نیاز خواهند داشت دارید. در اینجا به چهار نکته‌ی تضمینی که تجربه‌ای مثبت و رضایت‌بخش برای مشتریان شما ایجاد خواهد کرد را بررسی خواهیم کرد.

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.