مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

شش تفکر اشتباه در خصوص ITIL

اگر شما نیز جزء کسانی هستید که به تازگی گواهینامه ITIL را دریافت کرده‌اید و از این پس به عنوان متخصص ITIL شناخته می‌شوید، به احتمال زیاد به دنبال هرچه سریع‌تر پیاده‌سازی کردن چهارچوب ITIL در سازمان خود هستید (در صورت عدم آشنایی با ITIL مقاله‌ی 10 نکته‌ای که راجع به ITIL باید بدانید را مطالعه کنید). طبیعتاً این باوری است که شما در طی مطالعه‌ی کتاب‌ها و شرکت در دوره‌های آموزش ITIL به آن رسیده‌اید. اما آیا در عمل تحقق چنین ایده آلی ممکن یا اساساً ضروری است؟ توجه داشته باشید که تفاوتی اساسی وجود دارد بین این که شما یک متخصص ITIL باشید با اینکه سازمانتان را با چهارچوب ITIL منطبق کنید.

چندین اشتباه رایج تازه‌کاران ITIL
به عنوان یک متخصص بارها شنیده‌ام که متخصصین فناوری اطلاعات می‌گویند "ما ITIL را امتحان کردیم، برای ما که جواب نداد" یا "ITIL که اصلا هیچ کمکی به ما نکرد". جالب است بدانید که اغلب اوقات این عدم رضایت‌مندی از به‌کارگیری ITIL، بدلیل یکی از اشتباهات رایج زیر است که متاسفانه دامان افراد غیرتازه‌کار را نیز می‌گیرد:
ITIL مانند آجیل مشکل‌گشا حلال تمامی مشکلات است: هر چند این نکته که ITIL راه حل تمامی مشکلات شما نیست ممکن است برای شما دلسردکننده باشد، اما نباید چشمتان را بر روی این حقیقت ببندید. با این حال ITIL می‌تواند برای سازمان شما بسیار ارزشمند باشد اگر با رویکردی درست و منطبق بر واقعیت به کار گرفته شود. 

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.