مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

پنج دلیل عمده اختلالات ناگهانی شبکه

پس از اینکه تیم‌های IT یک راهکار نظارت بر پهنای باند را پیاده سازی می‌کنند، موردی بوجود خواهد آمد: آنها نقش نگهبانان شبکه را بر عهده می‌گیرند. بیشتر راه کارهای نظارت بر پهنای باند، امکان تشخیص اخطارها و ریشه مشکلات در ترافیک شبکه را برای تیم IT توسط ارتباط با داده‌ها از طریق واسط های گرافیکی تسهیل می‌کند. دلایل بسیار متنوعی برای افزایش حجم بار شبکه وجود دارد و بعنوان یک ادمین سیستم خوب شما بایستی بتوانید دلیل اصلی مصرف غیرعادی از پهنای باند را بیابید. بیش از 10 سال است که همراه با مشتریانمان بر روی مسئله تشخیص افزایش ناگهانی استفاده از پهنای باند شبکه کار کرده ایم. بر اساس بازخوردی که از مشتریان داشته ایم، پنج علت معمول افزایش ناگهانی ترافیک شبکه را شناسایی کرده ایم.


فرایندهای برنامه ریزی شده تهیه نسخه پشتیبانی در شبکه محلی (LAN)

تهیه نسخه پشتیبان به صورت دوره ای بسیار ضروری است. بیشتر شرکت‌ها برنامه مشخصی برای تهیه نسخه پشتیبان دارند که در بازه‌های زمانی مشخص یا ساعات مشخصی در روز فعال می‌شود. از آنجا که نسخه های پشتیبان معمولاً حجم زیادی داده را شامل می‌شوند، تا زمانی که تکمیل شوند می‌توانند بخش زیادی از ترافیک شبکه را به خود اختصاص دهند. ممکن است این عملیات 1 گیگابایت پهنای باند را به خود اختصاص دهد و باعث افزایش شدید ترافیک شود. همچنین بهتر است که فرایند بروزرسانی را در ساعات غیر کاری انجام دهید، بالاخص اگر این فرایند حجم بالایی داده را شامل شود و هر روز اجرا شود (که البته ضروری است). اگر شرکت شما در چندین منطقه زمانی قرار دارد، بازه زمانی خاصی را در نظر بگیرید که کمترین تاثیر را بر کسب و کار شما بگذارد.


برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

مقاله‌ی پنج دلیل عمده اختلالات ناگهانی شبکه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.