اجازه دهید نظرسنجی (Survey) را همانند یک گفتگوی تقریباً یکطرفه در نظر بگیریم که در آن، یک نفر سوال میپرسد و نفر دیگر به سوالات پاسخ میدهد. یک نظرسنجی باکیفیت و هوشمندانه همانند یک گفتگوی هوشمندانه و بینظیر باعث ایجاد یک تجربهی واقعی میشود. حال برای اطمینان از اینکه مخاطبان نظرسنجی شما احساس مشارکت در یک گفتگو را داشته باشند، چه اقداماتی میتوان انجام داد؟
دو اشتباهی که در هنگام ایجاد نظرسنجی مانع از بوجود آمدن یک جریان گفتگوی خوب و ساده میشود عبارتند از:
ترتیب سوالات: سوالات نظرسنجی شما میبایست با یک ترتیب درست و منطقی آورده شود. بهتر است نظرسنجی را با سوالات ساده شروع کرده (سوالاتی که بیش از حد شخصی نباشند) و سوالات مرتبط را در کنار هم قرار دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که ترتیب قرارگیری سوالات نظرسنجی شما به دور از هرگونه قصد و غرض یا اشاره به موضوعی خاص باشد.
برای مطالعهی ادامهی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید: