-
Rebuild و Reorganize کردن ایندکسها
یکشنبه 27 اسفند 1396 08:34
در این مقاله چگونگی reorganize و rebuild کردن ایندکس تکه تکه شده (Fragmented Index) در SQL Server 2014 با استفاده از محیط SSMS یا SQL Server Management Studio و T-SQL یا Transact-SQL شرح داده خواهد شد. SQL Server Database Engine به صورت خودکار ایندکسها را هنگام ایجاد دادههای پایه توسط عملیاتهای درج (Insert)، به...
-
NOC چیست و چگونه میزان دسترسی به مرکز داده را ارتقاء میدهد؟
شنبه 26 اسفند 1396 15:08
مراکز عملیات شبکه (NOCها) مراکزی هستند که در آنجا یک سازمانه شبکه کامپیوتری و زیرساختهای مخابراتی را مدیریت میکند، مشکلات موجود در زیرساخت IT را شناسایی و رفع میکند، و در نهایت از دسترسی پذیری مرکز داده اطمینان حاصل میکند. گاهی اوقات این مراکز در داخل مرکز داده و گاهی خارج از آن واقع هستند. این مراکز معمولاً به...
-
برنامه بازیابی شبکه به هنگام وقوع رخدادها
چهارشنبه 23 اسفند 1396 10:20
برنامه بازیابی رخدادهای شبکه مجموعهای از رویههاست که برای آماده سازی شرکت یا سازمان به منظور واکنش و پاسخ به اختلال در سرویسهای شبکه در طول یک حادثه طبیعی یا غیرطبیعی طراحی شده است. برنامهریزی برای بازیابی شبکه از رخدادها دستورالعملی ساده و شفاف را برای بازیابی سرویسهای شبکه و عملیاتهای معمول شبکه را که در پی...
-
پنج دلیل عمده اختلالات ناگهانی شبکه
سهشنبه 22 اسفند 1396 12:11
پس از اینکه تیمهای IT یک راهکار نظارت بر پهنای باند را پیاده سازی میکنند، موردی بوجود خواهد آمد: آنها نقش نگهبانان شبکه را بر عهده میگیرند. بیشتر راه کارهای نظارت بر پهنای باند، امکان تشخیص اخطارها و ریشه مشکلات در ترافیک شبکه را برای تیم IT توسط ارتباط با دادهها از طریق واسط های گرافیکی تسهیل میکند. دلایل بسیار...
-
پنج اشتباه رایج در خصوص گزارشگیری از میز کار
دوشنبه 21 اسفند 1396 09:00
فرض کنید که در انتهای هفته، ماه، یا سال هستید و میخواهید گزارش میزکار یا Service Desk را تولید کنید. درست است که شما میتوانید وقت ارزشمند خود را صرف حل کردن درخواستهای ثبت شده کنید، اما همگی به خوبی میدانیم که یک گزارش جامع و در عین حال مختصر از ارزیابی میزکار شما میتواند فعالیتها و رویکردهای Service Desk شما را...
-
فناوری اطلاعات سرکش یا Rogue IT چیست؟
یکشنبه 13 اسفند 1396 10:16
به رسوخ و ترویج تکنولوژیها و فناوریهای نوین در بین افراد سازمان، که بدون آگاهی یا هماهنگی با واحد فناوری اطلاعات انجام میشود به اصطلاح فناوری اطلاعات سرکش یاRogue IT میگویند. بیشک فناوری اطلاعات یکی از بزرگترین عاملهای تغییر در سبک زندگی افراد میباشد. رشد تکنولوژیهای حوزهی IT منجر به رواج استفاده از...
-
سرویس مشتری چیست و چرا اهمیت دارد؟
شنبه 12 اسفند 1396 08:35
سرویس مشتری (Customer Service) به معنای پشتیبانی از مشتری قبل از خرید محصول و هم بعد از آن میباشد که به مشتری کمک میکند تجربهی خوب و لذتبخشی از محصول داشته باشد. به عبارتی سرویس مشتری چیزی فراتر از پاسخگویی به مشتری بوده و بخش بسیار مهمی از وعدههایی است که شرکت به مشتریانش میدهد. بنابراین برای موفقیت کسب و کار...
-
شش تفکر اشتباه در خصوص ITIL
چهارشنبه 9 اسفند 1396 14:46
اگر شما نیز جزء کسانی هستید که به تازگی گواهینامه ITIL را دریافت کردهاید و از این پس به عنوان متخصص ITIL شناخته میشوید، به احتمال زیاد به دنبال هرچه سریعتر پیادهسازی کردن چهارچوب ITIL در سازمان خود هستید (در صورت عدم آشنایی با ITIL مقالهی 10 نکتهای که راجع به ITIL باید بدانید را مطالعه کنید). طبیعتاً این باوری...
-
شش نکته برای بهبود سرویس مشتریان در هلپ دسک
سهشنبه 8 اسفند 1396 08:22
بسیار پیش آمده است که مدیران شرکتهای بزرگ و کوچک از راهکاری برای بهبود فعالیتها و فرایندهای هلپ دسک (Help Desk) و سرویس مشتریان (Customer Service) سوال بپرسند و در پاسخ انتظار داشته باشند تا با معرفی یک نرمافزار هلپ دسک تمام مشکلاتشان را بر طرف کنیم. اما در حقیقت، نرم افزار help desk تنها بخشی از راه حل است و شما...
-
سه نکته جهت بهبود مدل خدمات فناوری اطلاعات
دوشنبه 7 اسفند 1396 14:33
با توجه به تجربیات حرفهای و شغلی خود در طول دو دهه حضور در حوزهی فناوری اطلاعات، بیتردید میتوانم ادعا کنم که در بهترین زمان ممکن برای مدیر IT بودن و همچنین پیشرو بودن در این حوزه هستیم. دو دلیلی که میتوانم به آنها اشاره کنم به قرار زیر است: امروزه، تمامی جنبههای سازمانها یا به طور مستقیم از تکنولوژی استفاده...
-
دوازده نکته در خصوص مدیریت رخداد
یکشنبه 6 اسفند 1396 08:26
مدیریت رخداد صرفا انطباق کورکورانهی چندین best practice در سازمان نیست. در این مقاله، 12 نکتهای را بررسی خواهیم کرد که دیدگاه عمیقتری در مدیریت رخدادها در شما ایجاد خواهد کرد. تعداد بیشماری مستند و best practice در رابطه با مدیریت رخداد وجود دارد که گاهاً این حجم عظیم اطلاعات، خود باعث گمراهی و سردرگمی خوانندگان...
-
چگونه خدمات مشتریان خود را مقیاسپذیر کنیم؟
شنبه 5 اسفند 1396 08:37
اگر شما نیز مانند بسیاری از مدیران به دنبال برنامهریزیهای بلند مدت و اصولی هستید، رشد و توسعه شرکت یا سازمانتان در بلند مدت را نمیتوانید نادیده بگیرید. اگر در چشمانداز سازمانتان قرار است واحد پشتیبانی شما از 3 یا 4 نفر به 30 نفر توسعه یابد، بهتر است با دیدی باز و آیندهنگرانه گامهای خود را جهت توسعه بردارید. در...
-
چهار نکته تضمینی برای افزایش رضایتمندی مشتریان
چهارشنبه 2 اسفند 1396 11:57
هنگامی که مشتریان یا کاربران شما تجربهای خوشایند در ذهن خود از رابطه با شما داشته باشند، آنها به دارایی ارزشمند شما تبدیل خواهند شد. توجه داشته باشید که خدماتی که شما ارائه میدهید ممکن است درون سازمانی باشد (مانند خدمات help desk توسط واحد فناوری اطلاعات) یا برون سازمانی (مانند خدمات پشتیبانی محصولتان). در هر دو...
-
چهارچوب عملیاتی مایکروسافت (MOF) چیست؟
دوشنبه 30 بهمن 1396 10:43
اولین نسخهی Microsoft Operation Framework در سال 1999 توسط مایکروسافت عرضه شد که هدف از آن کمک به مشتریان مایکروسافت جهت دستیابی به بهترین عملکرد در طول چرخهی حیات IT بود. مایکروسافت در ارائهی پلتفرمهای سرور-محور مانند ویندوز سرور، Exchange server، SQL server و غیره بسیار شناخته شده است، اما تکنولوژی همه چیز نیست....
-
چهارچوبهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM)
یکشنبه 29 بهمن 1396 08:46
مقدمه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (IT Service Management) اصطلاح رایجی است که یک هدف استراتژیک برای طراحی، مدیریت و بهبود روش بکارگیری فناوری اطلاعات (IT) در سازمان، تعیین میکند. هدف از مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، بکارگیری افراد مناسب، تکنولوژیها و فرآیندهای کاری درست در سازمان برای دستیابی به اهداف کسب و کار است....
-
5 اصل در تعریف توافقنامه سطح خدمات (SLA) مناسب
شنبه 28 بهمن 1396 09:03
یک توافقنامه سطح خدمات یا SLA باید از اصول و قواعد مشخصی پیروی کند تا باعث ابهام و درک متفاوت از سرویس ارائه شده نشود. در این مقاله 5 اصل تعریف SLA را بررسی و شرح خواهیم داد. بر طبق نسخه سوم از چهارچوب ITIL، توافقنامه سطح خدمات یا SLA یک توافق بین فراهمکننده سرویس IT و مشتری یا سرویسگیرنده است. توافقنامه سطح...
-
شش روش بهینه برای اولویتبندی درخواستها
سهشنبه 24 بهمن 1396 08:49
سرویس پشتیبانی یکی از جنبههای مهم کسب و کار در هر صنعتی است. صرف نظر از صنایع، ارائهی مطلوبترین سرویس به مشتری، امری ضروری است. کلیهی درخواستهای پشتیبانی میبایست بصورت بلادرنگ و با بیشترین دقت پاسخ داده شوند زیرا بخش زیادی از تجربهی مشتری بر اساس نوع خدماتی که از شرکت یا سازمان شما دریافت میکند، شکل میگیرد....
-
چگونه یک فرم نظرسنجی ایجاد کنیم؟
دوشنبه 23 بهمن 1396 10:36
طراحی یک فرم نظرسنجی مناسب و باکیفیت نیازمند صرف زمان کافیست. اگر پیش از ایجاد فرم نظرسنجی به کلیهی مواردی که قرار است در نظرسنجی آورده شود، بخوبی فکر شود، در آن صورت فرمی که تولید میشود مطابق با هدف شما بوده و پاسخهای بدست آمده از نظرسنجی نیز قابل اعتمادتر خواهند بود. در ادامه به توضیح مراحلی که باید قبل از طراحی...
-
روشهای بهینهسازی مراحل طراحی نظرسنجی
شنبه 21 بهمن 1396 08:46
هدف شما از طراحی فرم نظرسنجی چه جمعآوری بازخورد مشتریان باشد و چه ارزیابی عملکرد کارمندان یا برنامهریزی برای یک رویداد، اولین گام برای ایجاد یک نظرسنجی باکیفیت و موثر، بالا بردن سطح دانش خود در رابطه با مفاهیم اصلی نظرسنجی است. در ادامه به توضیح مفاهیم کاربردی در طراحی فرم نظرسنجی خواهیم پرداخت. چگونه یک نظرسنجی...
-
مقایسه تحقیق کمی با تحقیق کیفی
چهارشنبه 18 بهمن 1396 13:54
تحقیقات کمی و کیفی از جمله روشهای مکملی هستند که میتوان از آنها برای بدست آوردن نتایجی جامع و دقیق از نظرسنجی استفاده نمود. در این مقاله با این دو روش آشنا خواهید شد. اعداد و ارقام بدست آمده از دادههای کمی، نکات کلی تحقیق را نشان میدهد. اما در مقابل دادههای کیفی جزئیاتی دقیق برای درک عمیق مفاهیم کلی تحقیق را در...
-
پیامدهای نادیده گرفتن تکنولوژی فروش
سهشنبه 17 بهمن 1396 13:23
قرار گرفتن شرکت در مسیر رشد، خبر خوشایندی برای صاحبان کسب و کارها خواهد بود. چالش اساسی آن است که هر شرکتی بتواند این روند رو به رشد خود را حفظ کرده و با گسترش کسب و کار خود، فرصتهای بیشتری را بدست آورد. در عین حال که اتوماسیون فرآیندها و وظایف کاری مانند پرداخت حقوق، کارهای حسابداری و حتی بازاریابی و فرآیندهای جذب...
-
مزایای نرم افزار مدیریت درخواستها
دوشنبه 16 بهمن 1396 13:18
با پیشرفت تکنولوژی، روزبهروز بر تعداد کسب و کارهایی که برای تامین نیازهای مشتریان خود از نرم افزار مدیریت درخواستها (Ticketing) استفاده میکنند، افزوده میشود. با این حال برخی از کسب و کارها همچنان بر این باور هستند که سیستمهای فعلی آنها از کارایی لازم برخوردار است. منظور از سیستمهای فعلی همان اکانتهای ایمیلی...
-
نکاتی در خصوص نحوه درج سوالات در فرم نظرسنجی
یکشنبه 15 بهمن 1396 08:55
اجازه دهید نظرسنجی (Survey) را همانند یک گفتگوی تقریباً یکطرفه در نظر بگیریم که در آن، یک نفر سوال میپرسد و نفر دیگر به سوالات پاسخ میدهد. یک نظرسنجی باکیفیت و هوشمندانه همانند یک گفتگوی هوشمندانه و بینظیر باعث ایجاد یک تجربهی واقعی میشود. حال برای اطمینان از اینکه مخاطبان نظرسنجی شما احساس مشارکت در یک گفتگو را...
-
برندسازی از طریق سرویسدهی به مشتری
شنبه 14 بهمن 1396 08:44
اصطلاح برندسازی (Branding) برای عموم مردم تداعی کننده کمپینهای تبلیغاتی پرهزینه و داشتن مشاوران گران قیمت است. اما حقیقتاً با راهحلهای ساده دیگری نیز میتوان برندسازی را انجام داد. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. اهمیت برندسازی بر اساس آنچه که در سایت ویکیپدیا نوشته شده است، کلمهی برند (Brand) به معنای...
-
CRM چیست؟
چهارشنبه 11 بهمن 1396 08:44
Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. به بیان سادهتر، سیستم CRM امکان مدیریت روابط تجاری و اطلاعات و دادههای مربوط به آنها را برای کسب و کارها فراهم میآورد. با کمک CRM شما میتوانید کلیهی اطلاعات تماس مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه، حسابهای کاربری، سرنخها و فرصتهای فروش را در یک...
-
چرا نظرسنجی باید بصورت مداوم و دورهای انجام شود؟
سهشنبه 10 بهمن 1396 08:58
فرض کنید که شما در شرف ارائهی محصول جدیدتان هستید و میخواهید نظر مردم را راجع به آن بدانید. حال با انجام یک نظرسنجی سریع از مشتریان متوجه میشوید که 95 درصد از مردم ایدهی محصول شما را دوست دارند. در این زمان، مدیر از شما میخواهد که میزان تولید و تبلیغات این محصول را افزایش دهید، زیرا انتظار دارید فروش گستردهای...
-
پنج راهکار به منظور افزایش انگیزه کاری تیمهای دورکار
دوشنبه 9 بهمن 1396 09:08
مسلماً هنگامی که شما بهترین افراد را برای تیم خود پیدا میکنید، آنها مهارتهای لازم را دارا بوده و مشتاقانه برای شما کار خواهند کرد. در چنین حالتی همه چیز خوب پیش خواهد رفت ولی همچنان یک مشکل وجود دارد. اگرچه تیم دورکاری (Remote Team) میتواند کارایی بسیار خوبی داشته باشد اما در مقابل نیز میتواند شما را به مسیر...
-
چرا کسب و کارهای کوچک به CRM نیاز دارند؟
یکشنبه 8 بهمن 1396 16:30
بدون تردید مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکی از با ارزشترین سیستمهایی است که هر کسب و کار کوچکی میتواند آن را پیادهسازی کند. پیادهسازی این سیستم به اندازهی کاری که کارکنان در شرکت انجام میدهند، اهمیت داشته و بکارگیری آن در طولانی مدت، بسیار بیشتر از فعالیت کارکنان در روند کسب و کار تاثیر میگذارد. مطالعات اخیر...
-
نمونهگیری تصادفی: چگونه واقعیت را به ایدهآل نزدیک کنیم؟
شنبه 7 بهمن 1396 09:09
فرض کنید که شما نظرسنجی خود را به تازگی منتشر کرده و برای انجام آن کاملا آماده هستید. در چنین شرایطی تنها یک مشکل وجود دارد. برای چه کسی نظرسنجی را ارسال خواهید کرد؟ بهترین و ایدهآلترین روش برای نمونهگیری آن است که نمونههای تصادفی از مخاطبان انتخاب کنید. در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم. نمونهگیری تصادفی...
-
ده اصطلاحی که هر نمایندهی خدمات مشتری باید بداند
چهارشنبه 4 بهمن 1396 11:04
بخش خدمات مشتریان (Customer Service) نیز همانند سایر بخشهای سازمان، اصطلاحات و معیارهای ارزیابی مخصوص به خود را دارد. شما چه یک نماینده خدمات مشتریان باتجربه باشید و چه به تازگی کار خود را شروع کرده باشید، در هر صورت به دانستن اصطلاحاتی که در ادامه به ذکر آنها میپردازیم نیاز خواهید داشت. متوسط زمان رسیدگی (Average...