مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

تفاوت مانیتورینگ مبتنی بر SNMP با NetFlow

 

NetFlow Monitoring


چه کسی ، در چه زمانی ، چه نوع داده ای را با چه حجمی به چه مقصدی ارسال و یا دریافت کرده است
دید کلی و جامع در مورد اینکه در شبکه دقیقا چه می گذرد
امکان ورود به جزئیات هر گونه ارتباطات در شبکه
امکان ایراد یابی دقیق جهت رفع بیشتر اشکالات شبکه
ارائه اطلاعات لازم برای برنامه ریزی توسعه ظرفیت شبکه 
 مانیتورینگ امنیت 
 شناخت الگوی مصرف پهنای باند و شناسایی رفتار های غیر عادی در شبکه 

 

SNMP Monitoring

چه تعداد Packet و Byte از یک اینترفیس مشخص  تبادل شده است
اطلاعات مختصر و اولیه در خصوص میزان تبادل ترافیک و تعداد خطاهای به وجود آمده
ساختار ترافیک شبکه مشخص نیست و فقط حجم داده اندازه گیری می شود
ایراد یابی اولیه مانند وجود یا عدم وجود ترافیک


مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط


10 مزیت NetFlow/IPFIX برای ارتقاء سرعت و امنیت شبکه

 امروزه وسعت و پیچیدگی شبکه سازمان ها به سرعت در حال افزایش است و مدیران فناوری اطلاعات و راهبران شبکه نیاز بیشتری به روش های پیشرفته برای تضمین امنیت و سرعت شبکه دارند. در این راستا روش های مانیتورینگ و آنالیز ترافیک شبکه مبتنی بر IP Flow مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند.

راه کار های مانیتورینگ مبتنی بر NetFlow علاوه بر ارائه اطلاعات مفیدی مانند اینکه کدام کاربران و یا نرم افزار ها چه نوع داده هایی را با چه حجمی به چه مقاصدی ارسال و یا دریافت کرده اند، می توانند الگوی مصرف ترافیک شبکه را نمایش داده و تهدیدات و نا هنجاری های شبکه را آشکار سازند، در ادامه این مطلب 10 مزیت مانیتورینگ مبتنی بر NetFlow  بر اساس راه کار FlowMon معرفی می گردد.

 

فهرست

 

1.    قابلیت رویت ترافیک همه بخش های شبکه

بدون استفاده از پروتکل های NetFlow/IPFIX امکان رویت 100% ترافیک شبکه میسر نخواهد بود و لذا امکان محافظت در برابر چیزی که رویت نمی شود وجود نخواهد داشت. همچنین روش های سنتی مانند قرار دادن ابزار های Sniffing در بخش های مختلف شبکه بسیار سخت و نا کارآمد است که هزینه ای معادل 15 برابر راه کار های مبتنی بر NetFlow تحمیل خواهد کرد.

با استفاده از FlowMon Collector های شرکت Invea می توانید به آسانی داده های NetFlow و IPFIX تولید شده توسط سوئیچ ها و روتر های موجود را جمع آوری و آنالیز نمایید. همچنین اگر در شبکه خود دارای تجهیزاتی که از پروتکل NetFlow پشتیبانی کنند ندارید می توانید از FlowMon Probe استفاده کنید، این وسیله که به دو صورت مجازی و فیزیکی ارائه می شود می تواند داده های NetFlow را از ترافیک شبکه استخراج کند.


برای مطالعه بیشتر  10 مزیت NetFlow/IPFIX برای ارتقاء سرعت و امنیت شبکه   مطالعه نمایید

پورتال کاربران در زیر سیستم Help Desk

به طور معمول بخش قابل توجهی از تماس های کاربران با واحد فناوری اطلاعات سازمان، به دو موضوع پیگیری وضعیت درخواست های قبلی و نیز پرسیدن سوالاتی متداول اختصاص دارد، و این موارد زمان زیادی از وقت کارشناسان واحد IT را اشغال می کند، لذا به کارگیری نرم افزار های مدیریت خدمات مانند زیر سیستم Help Desk ، می تواند بخش قابل توجهی از تماس ها با بخش پشتیبانی یا واحد فناوری اطلاعات را کاهش دهد.

امکانات موجود در پورتال کاربران دانا، کمک شایانی به ارتقاء سطح خدمات و مدیریت رسیدگی به درخواست ها و رویداد ها می کند، در زیر به برخی از این امکانات اشاره می شود:

ثبت درخواست ها و مشکلات

کاربران و مشتریان با ورود به پورتال می توانند به آسانی درخواست ها و مشکلات خود را ثبت کنند. با استفاده از مکانیسمی با عنوان مدیریت الگوی درخواست ها شما می توانید فرم ثبت درخواست را طبق نیاز خود طراحی کنید تا کاربران فقط داده های مورد نظر شما را وارد کنند.

  • requestform 2
  • requestform

مشاهده وضعیت درخواست های قبلی

امکان مشاهده و پیگیری وضعیت درخواست ها در پورتال دانا، حجم قابل توجهی از تماس های پیگیری کاربران و مشتریان را کاهش می دهد، در پورتال دانا هر کاربر می تواند در قالب پنل های آماری در داشبورد و یا گزارش ها، آخرین وضعیت درخواست های خود را مشاهده کند و یادداشت ها و نتایج ثبت شده توسط کارشناسان واحد فناوری اطلاعات را مشاهده کند. شما می توانید سطح دسترسی هر کاربر را برای مشاهده درخواست ها تعیین کنید، برای مثال مدیر یک واحد می تواند درخواست های همه پرسنل واحد خود را ببیند ولی هر کاربر فقط می تواند درخواست هایی که خود ثبت کرده است را ببیند


ادامه مطلب در   پورتال کاربران در زیر سیستم Help Desk   مطالعه نمایید