مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

نحوه پیکربندی دستگاه شرایط محیطی ITHS-PRO

در این مقاله آموزشی نحوه پیکربندی دستگاه شرایط محیطی ITHS-PRO و روش اتصال آن به نرم افزار بینا شرح داده می‌شود.

مقدمه

سیستم مانیتورینگ دما و رطوبت بینا راهکاری پیشرفته برای نظارت یکپارچه شرایط محیطی اتاق سرور و دیتاسنتر می‌باشد. این راهکار جامع از دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است که شامل نرم افزار مانیتورینگ بینا و دستگاه شرایط محیطی ITHS-PRO تحت شبکه (IP Base) با قابلیت پشتیبانی از پروتکل SNMP می‌باشد.


برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

مقاله‌ی نحوه پیکربندی دستگاه شرایط محیطی ITHS-PRO

افزایش بهره‌وری مراقبت‌های پزشکی با استفاده از مانیتورینگ شبکه

در شرایط مناسب، یک راهکار مانیتورینگ می‌تواند به هسته‌ی مرکزی کنترل و نظارت یک مرکز درمانی تبدیل شود که تمامی عملیات و فرایندهای درمانی را تضمین می‌کند.
 
بیمارستان‌ها مشمول نیازمندی‌های ویژه‌ای هستند: حداکثر قابلیت اطمینان می‌بایست به صورت بی وقفه تضمین شود. گذشته از آن بحث بر سر زندگی انسا‌نهاست. این امر تقریبا به همان میزان مهم است که حفاظت از اطلاعات بیمار دارای حساسیت و اهمیت می‌باشد. با این وجود، اغلب دو دنیای موازی و ظاهراً مجزا وجود دارند که می‌بایست در نهایت با هم آشتی کنند:
  • از یک سو، دنیای IT، کنترل جریان‌های کاری (Workflow)، مدیریت اطلاعات بیمار، و فراهم سازی زیر ساخت بیمارستان.
  • از سوی دیگر، تجهیزات درمانی و فناوری ساخت آنها که از پروتکل‌های متداول IT پشتیبانی نمی‌کنند و بنابراین نمی‌توانند به سادگی درون ساختار شبکه شده IT یکپارچه شوند.

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

مقاله‌ی افزایش بهره‌وری مراقبت‌های پزشکی با استفاده از مانیتورینگ شبکه

شیوه های برتر در مدیریت مراکز(NOC)

مراکز عملیات شبکه (NOC) به دلیل مواجهه با درخواست‌های متعدد برای سرویس‌های فنی و تجاری همواره تحت فشار زیادی قرار دارند. در چند سال گذشته این مراکز با به عهده گرفتن وظایف و مسئولیت‌های بیشتر، به یک بخش حیاتی از سازمان‌ها تبدیل شده‌اند.
در مراکز NOC، چالش‌های فنی در مواقع غیر منتظره از راه می‌رسند و متعاقباً مشکلات پیش بینی نشده بروز می‌کنند. در چنین مواقعی تنها بخشی که می‌توانید روی آن حساب کنید، کاهش منابع است.
اما بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، چیست؟ این که مطمئن شوید بهترین شیوه‌ها را به کار گرفته‌اید و از مناسب‌ترین ابزارها استفاده می‌کنید و فرآیندها و دانش خود را بهینه سازید و این کل مطالبی است که این مقاله پوشش می‌دهد.

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

چه اجزایی را و چرا مانیتور کنیم؟

در شبکه ها و دیتاسنترها غالبا عملکرد همه اجزاء به یکدیگر ارتباط پیدا می کنند و در بسیاری از مواقع بروز مشکل در یکی از این اجزاء ممکن است بر عملکرد سایر سیستم ها تاثیر بگذارد، برای مثال خرابی یک سوئیچ ممکن است دسترسی به بخش قابل توجهی از شبکه را دچار اختلال سازد. حال این سؤال مطرح می شود که آیا باید همه اجزاء نرم افزاری و سخت افزاری را مانیتور کنیم؟

به طور کلی می توان گفت عملکرد صحیح همه اجراء در شبکه مهم است، اما باید توجه داشت که ابتدا مانیتورینگ تجهیزات پر اهمیت تر مانند سوئیچ ها، روترها و سرورها را مد نظر قرار دهیم؛ به این نکته نیز توجه کنید که مانیتورینگ سیستم های کم اهمیت ممکن است موجب ایجاد بار کاری غیر ضروری در شبکه گردد.

نرم افزار مانیتورینگ بینا امکان نظارت بر صحت عملکرد طیف وسیعی از اجزاء شبکه و دیتا سنتر را برای شما مهیا می سازد ولی قبل از شروع به تعریف مانیتورها از شما دعوت می شود این مقاله را مطالعه کنید.


برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

مقاله‌ی چه اجزایی را و چرا مانیتور کنیم؟

نگاهی دقیق به ساختار پروتکل SNMP

SNMP پروتکل لایه Application است که امکان نقل و انتقال اطلاعات مدیریتی را بین عناصر شبکه ایجاد می کند و در واقع قسمتی از پروتکل TCP/IP می باشد. این پروتکل توانایی مدیریت و پیدا کردن مشکلات و حل آنها را در شبکه برای مدیران مهیا می کند. سه نسخه از این پروتکل موجود است که عبارتند از:
 SNMP V1
 SNMP V2
 SNMP V3
هر سه ورژن، دارای یک سری مشخصات مشترک هستند. البته باید افزود نسخه شماره سه بسیار ایمن تر از نسخه های دیگر است.
یک شبکه مدیریت مبتنی برSNMP شامل سه عنصر کلیدی است :

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید: