مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

راهنمای گام به گام راه اندازی نرم افزار Help Desk دانا

زیر سیستم Help Desk دانا (DANA Help Desk Software) یکی از ماژول‌های اصلی نرم افزار جامع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات دانا می‌باشد. این سیستم با توجه به استاندارد ITIL و بکارگیری بهترین روش‌ها، شما را در پیاده سازی فرآیند‌های صحیح در جهت رسیدگی به موقع و با کیفیت به درخواست‌ها و رویداد ها یاری می‌رساند.

با استفاده از نرم افزار Help Desk دانا، مدیران واحد فناوری اطلاعات در سازمانها و همچنین مدیران بخش پشتیبانی شرکت‌ها به آسانی و در هر لحظه می توانند وضعیت و کیفیت رسیدگی به درخواست‌ها و رویداد ها را مشاهده کرده و از ارائه خدمات سطح بالا به کاربران و مشتریان اطمینان حاصل کنند.

چه سازمان ها و شرکت هایی به نرم افزار دانا نیاز دارند؟

به طور کلی می توان گفت نرم افزار دانا به نیاز دو گروه از شرکت ها و سازمان ها پاسخ می دهد:

 شرکت ها و سازمان هایی که دارای شبکه و یا دیتاسنتر متوسط و بزرگ هستند.مدیران فناوری اطلاعات و راهبران شبکه در این سازمان ها ، نیاز به راه کاری پیشرفته و جامع برای مدیریت فناوری اطلاعات دارند، لذا نرم افزار مدیریت فناوری اطلاعات دانا به این افراد کمک می کند تا به روشی استاندارد (ITIL) و بصورت یکپارچه فرآیند ها و خدمات فناوری اطلاعات را مدیریت کنند.

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

مقاله‌ی راهنمای گام به گام راه اندازی نرم افزار Help Desk دانا

اطلاعیه های واحد IT را به اطلاع کاربران و مشتریان برسانیم

با استفاده از زیر سیستم اعلان دانا کلیه آگهی ها و اخبار مهمی که لازم است به اطلاع عموم کارکنان، مشتریان یا بخش خاصی از این گروه برسد، ثبت می گردد. دسترسی به این مطالب توسط کارشناسان و نیز کاربران نهایی میسر خواهد بود.
قابلیت جستجو در عنوان این امکان را فراهم می سازد تا کاربران بتوانند مطالب مهم را با جستجو در عنوان این فهرست بیابند. از دیگر قابلیت های این بخش می توان به پاپاپ اعلان اشاره کرد، که از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این امکان را فراهم می سازد تا:
 کاربران هنگام ورود به نرم افزار Help Desk دانا، فهرستی از اعلان های مهم را مشاهده کرده، و با مطالعه آنها بتوانند در جریان رویدادها و اتفاقاتی که در جریان است قرار بگیرند.
 کارشناسان بتوانند اخبار مهمی را که باید به آگاهی سایرین برسد تحت قالب اعلان های مختلف مستند سازند و تعیین کنند که این نوع مطالب فقط توسط سایر کارشناسان، فقط توسط کاربران و یا فقط توسط کاربران یک شرکت خاص قابل رویت باشد.

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

مدیریت رخدادها طبق استاندارد ITIL

هدف از مدیریت رخداد (Incident Management) بازگرداندن هر چه سریع‌تر عملیات سرویس به حالت عادی بعد از وقوع یک رخداد در عین حال به حداقل رساندن تاثیر آن روی عملیات شرکت با تضمین حفظ کیفیت آن است. در نرم افزار مدیریت فناوری اطلاعات دانا شما می توانید فرآیند های رسیدگی به رخداد ها را به طور موثری مدیریت نمایید که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.
روش های ثبت رخداد
به طور عمده رخداد ها به دو روش خودکار و دستی در نرم افزار ثبت می شود، در روش خودکار، عملیات ثبت رخداد توسط نرم افزار های مانیتورینگ صورت می پذیرد، به این صورت که چنانچه نرم افزار مانیتورینگ وقوع اختلالی را در شبکه شناسایی کند پس از ارسال اخطار به مسئولان شبکه، رخداد مربوطه را از طریق Web Service در نرم افزار میز کمک ثبت می کند.
روش دیگر ثبت رخداد ها توسط کاربران و مشتریان به صورت دستی است، در این روش کاربران میتوانند با ورود به پورتال کاربران و یا ارسال ایمیل رخداد ها و درخواست های خود را در نرم افزار ثبت کنند.
برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

دستیابی به یک ماژول مدیریت دانش ITSM

اکثر محصولات ITSM نوعی برنامه سودمند جهت ایجاد پایگاه دانش عرضه می‌کنند، که در آن رخداد های فلگ دار می‌تواند برای عناصر داده‌ای نظیر «عنوان»، «توضیح» و «راه حل» فراهم شود. این عناصر سپس می‌توانند به مطالب پایگاه دانش شما ارجاع شوند. این مطالب تازه ایجاد شده را طبقه بندی کرده، کلمات کلیدی جستجو به آن اضافه کنید و آنگاه می‌توانید مدیریت دانش (KM) را  فوراً به جریان اندازید.
آنچه توضیح دادم همان چیزی است که تیم‌های فروش نرم افزار به شما خواهند گفت. بیائید واقع بین باشیم.
خوش شانسی این است که رخدادهای شما به صورت یکسان نوشته نمی‌شوند. برای مثال، شرط می‌بندم که در گذشته شرکت شما یک یا 2 مشکل ایمیل داشته است. وقتی درخواست‌های مرتبط با این رخداد در طول زمان ایجاد می‌شوند، احتمالاٌ دارای شرح‌های مختصری همچون «ایمیل از کار افتاده»، کاربری گزارش می‌دهد که «قادر به استفاده از ایمیل نیستم»، «نمی‌توانم ایمیل بفرستم»، «Email»، «E-mail»، «eMail»، «باب گفت ایمیل او کار نمی‌کند در حالی که جو با آن مشکلی ندارد» و غیره هستند. وقتی زمان انتخاب یک رخداد برای پایگاه دانش جدیدتان رسید، شما به عنوان نمونه‌ای از مشکلات متداول ایمیل کدام درخواست را برمی‌گزینید تا به درستی در نتایج جستجوی آتی پایگاه دانش نمایش یابد؟ آیا راه حل مربوطه روشن و مختصر است یا همانند مثال‌های فوق حاوی توضیحات خلاصه و کاملاً متفاوت برای یک رخداد است؟

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

ITSM: راجع به یک پایگاه دانش چه چیزی را باید بدانید؟

چرا دانش ارزشمند است؟ دانش مفادی را بر اساس تجارب، ایده‌ها و بینش‌ها یا کاربران به داده‌ها می‌افزاید. بدون وجود این مفاد، داده‌ها صرفاٌ اطلاعاتی نابسامان هستند. ارائه ساختاری با مجموعه‌ای از حقایق، بینشها و تجارب الگوهای هدفمندی را تولید کرده و اطلاعات را مفیدتر می‌کند. مستندسازی این حقایق، تجارب و بینش‌ها اطلاعات را هدفمند می‌کند و این "دانش" می‌شود.
پایگاه دانش هم برای مشتریان و هم برای پرسنل IT شما مفید است. اگر این پایگاه به درستی تهیه شود، می‌تواند با پیوند خوردن به ابتکار عملیات خود یاوری کارمندان را ارتقا دهد و بیشتر از آن میزان بهره وری را در سازمان IT شما بهبود بخشد. اگر کارمندان خود مشکلاتشان را حل کنند، آنگاه حجم تماس ها کاسته می‌شود. قرار دادن یک پایگاه دانش موثر در محل استقرار پرسنل IT به کاهش زمان تماس کمک کرده و انسجام پشتیبانی را بهبود می‌بخشد. خود یاوری آسانتر، تماس‌های موثر و اسکالاسیون کاهش یافته همگی به بهبود بازده پشتیبانی داخلی و رضایت مندی مشتریان شما کمک می‌کند.  
برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید: