Netflow یک پروتکل شبکه است که توسط شرکت Cisco ایجاد شده و وظیفه آن استخراج اطلاعات مربوط به ترافیک شبکه است که به کمک آن می توان ترافیک و پهنای باند شبکه را آنالیز کرد. NetFlow این امکان را فراهم می سازد تا به آسانی از نحوه استفاده ترافیک شبکه آگاه شویم و بدانیم کدام کاربران و یا نرم افزار ها، چه نوع اطلاعاتی را در چه زمانی و با چه حجمی به چه مقاصدی ارسال و یا دریافت کرده اند.
با آنالیز اطلاعات NetFlow یک متخصص شبکه می تواند الگوی استاندارد مصرف ترافیک شبکه خود را درک کند و در صورت بروز هر گونه ناهنجاری مانند افزایش مصرف ترافیک ، ارتباطات شبکه ای غیر معمول، فعالیت کرم ها و یا ویروس ها بلادرنگ از موضوع با خبر شود.
آموزش مفاهیم اولیه Syslog و نحوه راه اندازی آن در نرم افزار مانیتورینگ شبکه
Syslog پروتکل استاندارد ارسال پیغام لاگ در شبکه می باشد که توسط بسیاری از سیستم عامل ها و تجهیزات کامپیوتری پشتیبانی می شود.Syslog یک پروتکل "کلاینت – سروری" است به این صورت که سرورها و تجهیزات شبکه لاگ های خود را به یکServer Syslog ارسال می کنند.
مطالعه مقاله Syslog در نرم افزار مانیتورینگ شبکه مراجعه نمایید.
در این ویدئو نحوه ترسیم دیاگرام اختصاصی در نرم افزار مانیتورینگ شبکه آموزش داده میشود
جهت مطالعه مقاله مرتبط ترسیم دیاگرام مراجعه نمایید.
http://www.danapardaz.net/site/bina
کیفیت خدمات IT یکی از پارامتر های مهم تاثیر گذار بر موفقیت کسب و کار است و بسیاری از سازمان ها و شرکت ها تلاش می کنند تا با ارائه خدمات سطح بالا، رضایت مشتریان و کاربران خود را افزایش دهند. حصول اطمینان از ارائه خدمات مناسب در زمان کوتاه یکی از وظایف اصلی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات است.
توافق نامه های سطح خدمات (Service Level Agreements) روشی ایده آل برای مستند سازی توافقات بین تیم پشتیبانی (Help Desk) و مشتریان است و در چارچوب ITIL نیز بر بکارگیری SLA تاکید بسیاری شده است.
زیر سیستم SLA به طور دقیق مدت زمان درخواست ها را محاسبه کرده و بر آن نظارت می کند و چنانچه طبق تعاریف صورت گرفته زمان پاسخ به درخواست و یا زمان انجام درخواست به مهلت مشخص شده نزدیک شود و یا از آن بگذرد عملیات های تعریف شده را اجرا و نیز جرایم ریالی تعیین شده را محاسبه می کند.
زیر سیستم مدیریت SLA در نرم افزار دانا منطبق با استاندارد های روز IT طراحی شده است و به شکلی کاملا قابل انعطاف به شما کمک می کند تا سطح خدمات مورد انتظار را بر اساس انواع سرویس ها و یا مشتریان تعریف نمایید. این زیر سیستم به طور کامل با زیر سیستم Help Desk دانا یکپارچه بوده و این امکان را فراهم می سازد تا به آسانی از سطح کیفی رسیدگی به درخواست ها و رویداد ها در سازمان آگاهی داشته باشید.
ادامه مقاله در مدیریت توافق نامه سطح خدمات SLA Management مطالعه نمایید