مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

پروتکل NetFlow چیست؟

Netflow یک پروتکل شبکه است که توسط شرکت Cisco ایجاد شده و وظیفه آن استخراج اطلاعات مربوط به ترافیک شبکه است که به کمک آن می توان ترافیک و پهنای باند شبکه را آنالیز کرد. NetFlow این امکان را فراهم می سازد تا به آسانی از نحوه استفاده ترافیک شبکه آگاه شویم و بدانیم کدام کاربران و یا نرم افزار ها، چه نوع اطلاعاتی را در چه زمانی و با چه حجمی به چه مقاصدی ارسال و یا دریافت کرده اند.

با آنالیز اطلاعات NetFlow یک متخصص شبکه می تواند الگوی استاندارد مصرف ترافیک شبکه خود را درک کند و در صورت بروز هر گونه ناهنجاری مانند افزایش مصرف ترافیک ، ارتباطات شبکه ای غیر معمول، فعالیت کرم ها و یا ویروس ها بلادرنگ از موضوع با خبر شود.

پروتکل NetFlow

 

برای آشنایی بیشتر با این راه کار اینجا کلیک کنید.



آموزش تصویری Syslog در نرم افزار مانیتورینگ شبکه

آموزش مفاهیم اولیه Syslog و نحوه راه اندازی آن در نرم افزار مانیتورینگ شبکه


Syslog پروتکل استاندارد ارسال پیغام لاگ در شبکه می باشد که توسط بسیاری از سیستم عامل ها و تجهیزات کامپیوتری پشتیبانی می شود.Syslog یک پروتکل "کلاینت – سروری" است به این صورت که سرورها و تجهیزات شبکه لاگ های خود را به یکServer Syslog ارسال می کنند.


مطالعه مقاله    Syslog در نرم افزار مانیتورینگ شبکه     مراجعه نمایید.



آموزش تصویری ترسیم دیاگرام در نرم افزار مانیتورینگ شبکه

در این ویدئو نحوه ترسیم دیاگرام اختصاصی در نرم افزار مانیتورینگ شبکه آموزش داده میشود



جهت مطالعه مقاله مرتبط    ترسیم دیاگرام    مراجعه نمایید.



آموزش تصویری نرم افزار مانیتورینگ شبکه

بینا نرم افزاری پیشرفته برای مانیتورینگ دیتاسنتر و شبکه می باشد. بینا کلیه اجزا موجود بر روی شبکه شامل سرورها و تجهیزات شبکه ای را به صورت ۲۴ ساعته نظارت می کند و در صورت ردیابی هر گونه اختلال و یا کاهش کیفیت ، با ارسال انواع اخطار ، مسئولان شبکه را از موضوع با خبر می سازد

http://www.danapardaz.net/site/bina



مدیریت توافق نامه سطح خدمات SLA Management

کیفیت سطح خدمات را تحت کنترل بگیرید

کیفیت خدمات IT یکی از پارامتر های مهم تاثیر گذار بر موفقیت کسب و کار است و بسیاری از سازمان ها و شرکت ها تلاش می کنند تا با ارائه خدمات سطح بالا، رضایت مشتریان و کاربران خود را افزایش دهند. حصول اطمینان از ارائه خدمات مناسب در زمان کوتاه یکی از وظایف اصلی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات است.

توافق نامه های سطح خدمات (Service Level Agreements) روشی ایده آل برای مستند سازی توافقات بین تیم پشتیبانی (Help Desk) و مشتریان است و در چارچوب ITIL نیز بر بکارگیری SLA تاکید بسیاری شده است.

زیر سیستم SLA در نرم افزار دانا چه کاری انجام می دهد

زیر سیستم SLA به طور دقیق مدت زمان درخواست ها را محاسبه کرده و بر آن نظارت می کند و چنانچه طبق تعاریف صورت گرفته زمان پاسخ به درخواست و یا زمان انجام درخواست به مهلت مشخص شده نزدیک شود و یا از آن بگذرد عملیات های تعریف شده را اجرا و نیز جرایم ریالی تعیین شده را محاسبه می کند.

زیر سیستم مدیریت SLA در نرم افزار دانا منطبق با استاندارد های روز IT طراحی شده است و به شکلی کاملا قابل انعطاف به شما کمک می کند تا سطح خدمات مورد انتظار را بر اساس انواع سرویس ها و یا مشتریان تعریف نمایید. این زیر سیستم به طور کامل با زیر سیستم Help Desk دانا یکپارچه بوده و این امکان را فراهم می سازد تا به آسانی از سطح  کیفی رسیدگی به درخواست ها و رویداد ها در سازمان آگاهی داشته باشید.

  • time-stop

 

ادامه مقاله در     مدیریت توافق نامه سطح خدمات SLA Management      مطالعه نمایید