مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

آلارم صوتی و نوری تحت شبکه Model: ILVAS

Model: ILVAS
Des:IP based Alarm Light

آلارم صوتی و نوری تحت شبکه، جهت اعلام اخطار در زمان تشخیص شرایط نامطلوب شرایط محیطی یا شبکه؛

  • آژیر اخطار قابلیت اتصال مستقیم به شبکه
  • قابلیت پخش اخطار صوتی و نوری
  • دارای منبع تغذیه تحت شبکه POE
  • قابلیت نصب به صورت دیواری یا رومیزی
  • نصب و راه اندازی آسان


مشخصات محصول

سنسور دما و رطوبت تحت شبکه Model: ISBTH-15

Model: ISBTH-15
Des:Advanced Environmental Monitoring Sensor

ISBTH-15

سنسور پیشرفته تحت شبکه مانیتورینگ شرایط محیطی شامل دما، رطوبت، دود، تردد و باز و بسته بودن درب؛
کاربرد : برای مانیتورینگ دیتا سنتر و اتاق سرور در فضاهای وسیع و غیر متمرکز؛

  • قابلیت اتصال پانزده حسگر دما و رطوبت
  • قابلیت اتصال حسگرهای دود، تردد و باز و بسته بودن درب رک و دیتاسنتر
  • قابلیت اتصال مستقیم به شبکه و پشتیبانی از پروتکل SNMP
  • دارای نمایشگر LCD شرایط محیطی
  • دارای منبع تغذیه تحت شبکه POE


مشخصات محصول

سنسور دما و رطوبت تحت شبکه


Model: ITHS4
Des:Standard Temperature & Humidity Monitoring Sensor

ITHS4

سنسور استاندارد تحت شبکه مانیتورینگ دما و رطوبت؛
کاربرد : برای مانیتورینگ دیتا سنتر و اتاق سرور با مساحت صد متر مربع؛

  • قابلیت اتصال پنج حسگر دما و یک حسگر رطوبت
  • قابلیت اتصال مستقیم به شبکه
  • پشتیبانی از پروتکل SNMP
  • دارای نمایشگر LCD شرایط محیطی
  • دارای منبع تغذیه تحت شبکه POE


مشخصات محصول

زیر سیستم مدیریت انبار

زیر سیستم مدیریت انبار ، منطبق با نیاز واحد فناوری اطلاعات سازمان ها و کاملا یکپارچه با زیر سیستم Help Desk  طراحی شده است. این زیر سیستم امکان مدیریت و مصرف کالا و قطعات را بر روی درخواست های ثبت شده فراهم می سازد. این زیر سیستم به شما کمک می کند تا:

1:کالا ها، قطعات و مواد مصرفی مربوط به واحد فناوری اطلاعات را طبقه بندی و موجودی آنها را کنترل کنید.
2:اگر برای انجام درخواست نیاز به مصرف قطعه و یا ارائه کالا دارید، سفارش آن قطعه یا کالا را به مسئول انبار ارسال کنید.
3:به آسانی فهرستی از درخواست هایی که منتظر کالا و یا قطعه هستند را مشاهده کنید.
4:با تامین به موقع کالا و قطعات مورد نیاز سرعت رسیدگی به درخواست ها را افزایش دهید.

 

نرم افزار دانا

 

مشاهده وضعیت کالاها با نمای 360 درجه

دانا تصویری واضح از همه اطلاعات مربوط به کالا ها و قطعات در اختیار شما قرار می دهد، برای مثال:

1:نمودار موجودی کالا بر اساس انبار.
2:نمودار میزان مصرف کالا بر روی درخواست ها طی زمان.
3:فهرست گردش کالا.
4:فهرست درخواست ها و رویداد هایی که کالا برای آنها مصرف شده است.


ادامه مطلب  زیر سیستم مدیریت انبار   مراجعه نمایید

مقایسه Help Desk و Service Desk: تفاوت این دو بخش را به 5 دلیل باید بدانید

مسئله مقایسه بخش پشتیبانی (Help Desk) با بخش خدمات (Service Desk) تنها در هجی آنها نیست. بین این 2 بخش تفاوت‌های واقعی وجود دارند، هر چند هر دوی آنها از وظایف شرکت هستند.

اگر فکر می‌کنید این 2 بخش دقیقاً یکسان هستند، آنها را بر پایه اشتباهی قرار داده‌‌اید.

نرم افزاری که برای اداره Help Desk یا Service Desk خود استفاده می‌کنید همانند نامشان یکسان نیستند. در واقع می‌توانید هر کدام از این بخش‌ها را به لحاظ تئوری بدون نرم افزار اداره کنید، اما این کار احتمالاً درگیر یک سری یادداشت‌های ناخوانا، سوء تفاهم‌ها و در نهایت اشک ها و اتهام های متقابل می شود.

اما بیایید فرض کنیم نرم افزاری دارید که می تواند برای اداره Help Desk یا Service Desk استفاده شود. چرا باید تفاوت بین این 2 بخش را بدانید؟ 5 دلیل ذیل این موضوع را روشن می‌کند.

1. چون تمرکز پرسنل Help Desk خارجی است

مهم‌ترین وجه تمایز Help Desk با Service Desk تمرکز آن است. Help Desk روی کاربر نهایی تمرکز دارد، در حالی که فعالیت Service Desk هم روی کاربر نهایی و هم مشکلات داخل شرکت متمرکز می‌شود. در فعالیت Service Desk تمرکز خارجی روی مشکلات مشتری است، اما همزمان تمرکز داخلی روی فرآیندهای روزمره شرکت نیز وجود دارد. هدف اساسی Help Desk حل مشکلات کاربر نهایی است، در حالی که تمرکز اصلی Service Desk روی کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است.

2. چون فعالیت پرسنل Help Desk تاکتیکی است در حالی که فعالیت پرسنل Service Desk استراتژیکی است

فعالیت پرسنل Help Desk تاکتیکی است زیرا در جایگاهی قرار دارند که مشکلات را به محض بروز حل کنند


ادامه مطلب در     مقایسه Help Desk و Service Desk      مشاهده نمایید.