اگر مشغول خواندن این مقاله هستید، پس احتمالاً تصمیم گرفتهاید یا از شما درخواست شده که یک SLA را پیاده سازی کنید. ابتدا این پرسشها به ذهن شما خطور میکند: "این جنجالها برای چیست؟"، "چگونه SLA به شرکت، کارمندان و تیم ما کمک میکند؟" و "جنبههای منفی SLA واقعاً چه هستند و چگونه میتوان از آنها پرهیز کرد؟"
بسیار خوب، باید بگویم شما خوش شانس هستید. چرا؟ چون این مقاله تمام اطلاعاتی را که لازم است راجع به SLA بدانید، در اختیارتان میگذارد. شما به محض به پایان رساندن مطالعه این مقاله، قادر خواهید بود با موفقیت مراحل
طراحی، پیاده سازی، تهیه گزارش و بهبود SLA خود را به انجام رسانید، و از مزایای مرتبط با آن بهره مند شوید.
نخست نکات مهم - قرارداد سطح سرویس (SLA) چیست؟
تعریف "رسمی" برای SLA چنین است: قرارداد سطح سرویس (SLA) یک سند رسمی برای طرح ریزی تعهد سرویسی است که توسط تامین کننده سرویسهای IT به یک یا چند مشتری ارائه میشود. بر اساس مفاد ®ITIL، پذیرفته شدهترین رویکرد مدیریت سرویسهای IT در جهان، مدیریت سطح سرویس (SLM) بیانیهای تبلیغی برای "برنامه ریزی، هماهنگی، مذاکره، تهیه گزارش و مدیریت کیفیت سرویسهای IT با هزینههای قابل قبول" است. علاوه بر این، SLA باید شامل یک عنصر بهبود نیز باشند تا بتوانید از طریق یک برنامه بهبود خدمات مستمر (CSIP) سرویسهای IT را فعالانه مدیریت کنید.
برای مطالعهی ادامهی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید: