مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

برندسازی از طریق سرویس‌دهی به مشتری

اصطلاح برندسازی (Branding) برای عموم مردم تداعی کننده‌ کمپین‌های تبلیغاتی پرهزینه و داشتن مشاوران گران قیمت است. اما حقیقتاً با راه‌حل‌های ساده‌ دیگری نیز می‌توان برندسازی را انجام داد. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.


اهمیت برندسازی

بر اساس آنچه که در سایت ویکی‌پدیا نوشته شده است، کلمه‌ی برند (Brand) به معنای نام، اصطلاح، طرح، نماد یا هرگونه ویژگی‌ دیگری است که محصول یک فروشنده را از سایر فروشندگان متمایز می‌کند، در حالیکه به عقیده‌ی بازاریابان، برند چیزی فراتر از آن است. در حقیقت برند تضمینی برای مشتری است. هنگامی که شما از برند خاصی محصولی را خریداری می‌کنید، کاملا با محصول خریداری شده آشنا بوده و به آن اطمینان دارید. برای مثال هنگامی که شما محصولات شرکت نایک (Nike) را خریداری می‌کنید، کاملاً از ویژگی‌های محصولات این شرکت و کیفیت آنها آگاهی دارید. بطور کلی برند (نام تجاری) وجه تمایز شما با رقبایتان است.

کسب و کارهای کوچک برای رقابت با شرکت‌های بزرگ و پرسرمایه به یک قدرت پنهان (Secret Weapon) نیاز دارند. برخی  با استفاده از یک مدل کسب و کار خلاقانه و جدید این کار را انجام می‌دهند، درحالیکه برخی دیگر تنها به قابلیت‌های خود برای رقابت با شرکت‌های شناخته‌شده تکیه می‌کنند. در هر دو روش هدف نهایی ایجاد مزیت رقابتی و پیشی گرفتن از رقباست.


برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

مقاله‌ی برندسازی از طریق سرویس‌دهی به مشتری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.