مدیریت رخداد صرفا انطباق کورکورانهی چندین best practice در سازمان نیست. در این مقاله، 12 نکتهای را بررسی خواهیم کرد که دیدگاه عمیقتری در مدیریت رخدادها در شما ایجاد خواهد کرد.
تعداد بیشماری مستند و best practice در رابطه با مدیریت رخداد وجود دارد که گاهاً این حجم عظیم اطلاعات، خود باعث گمراهی و سردرگمی خوانندگان میشود. به همین دلیل، در اینجا قصد دارم تا یک گام جلوتر برداشته و به جای آنکه به شما عبارت "بهترین راه، پیروی از best practiceها میباشد" را تحویل دهم، میخواهم چندین نکتهی پایهای و اساسی در خصوص مدیریت رخداد (Incident management) را برای شما مطرح کنم که بسیار مفیدتر از دنبال کردن کورکورانهی best practiceهای فرایندهای ITSM میباشد.
نکته اول: اقدام به انطباق مدیریت رخدادها نکنید اگر صرفاً به نظر شما کار خوبی است
تا ضرورت مدیریت رخدادها در سازمان شما احساس نشده است اقدام به انطباق آن نکنید. توجه داشته باشید که عاملی خارج از میزکار شما در حقیقت باید این ضرورت را اعلام کند و نه یک عامل داخلی. آغاز مدیریت رخداد صرفا به دلیل آنکه به شما گفته شده است که برای شما میتواند خوب باشد سود چندانی برای شما نخواهد داشت به جز افزودن یک فرایند به فرایندهای میزکارتان.
برای مطالعهی ادامهی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید: