مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

نمونه‌گیری تصادفی: چگونه واقعیت را به ایده‌آل نزدیک کنیم؟

فرض کنید که شما نظرسنجی خود را به تازگی منتشر کرده و برای انجام آن کاملا آماده هستید. در چنین شرایطی تنها یک مشکل وجود دارد. برای چه کسی نظرسنجی را ارسال خواهید کرد؟ بهترین و ایده‌آل‌ترین روش برای نمونه‌گیری آن است که نمونه‌های تصادفی از مخاطبان انتخاب کنید. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

نمونه‌گیری تصادفی چیست؟
در روش نمونه‌گیری تصادفی، افرادی را که در یک جمعیت احتمال دارد برای نمونه انتخاب شوند، به عنوان نمونه‌ی تصادفی درنظر می‌گیریم. توجه کنید که انتخاب این افراد، کاملاً بصورت تصادفی انجام می‌شود. این کار باعث می‌شود که افراد به دور از هرگونه جانب‌داری و بدون هیچ گونه تبعیضی به عنوان نمونه انتخاب شوند. بعلاوه، ممکن است هر فرد از جامعه آماری شما برای نمونه‌ی تصادفی انتخاب شود، بنابراین شما می‌توانید از سازگاری نتایج بدست آمده از نظرسنجی با آنچه که مردم در واقعیت فکر می‌کنند، اطمینان بیشتری داشته باشید.

برای درک بهتر نمونه‌گیری تصادفی، حالتی را در نظر بگیرید که می‌خواهید چند کاغذ را بصورت تصادفی از یک سبد که چندین کاغذ در آن وجود دارد، بیرون بیاورید. همه‌ی کاغذهای درون سبد، شانس یکسانی برای بیرون آمدن دارند. بنابراین اگر روی هر کاغذ نام یک فرد نوشته شده باشد، احتمال بیرون آمدن نام هر فرد با سایر افراد برابر است. این بدین معناست که انتخاب هر فرد بصورت تصادفی انجام می‌شود.

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

ده اصطلاحی که هر نماینده‌ی خدمات مشتری باید بداند

بخش خدمات مشتریان (Customer Service) نیز همانند سایر بخش‌های سازمان، اصطلاحات و معیارهای ارزیابی مخصوص به خود را دارد. شما چه یک نماینده‌ خدمات مشتریان باتجربه باشید و چه به تازگی کار خود را شروع کرده باشید، در هر صورت به دانستن اصطلاحاتی که در ادامه به ذکر آنها می‌پردازیم نیاز خواهید داشت. 


متوسط زمان رسیدگی (Average Handle Time)

به متوسط زمانی که یک نماینده‌ مشتری جهت رسیدگی به درخواست‌ها و رفع کامل مشکلات مشتریان صرف می‌کند، متوسط زمان رسیدگی گفته می‌شود. AHT یا همان متوسط زمان رسیدگی از طریق مواردی چون شروع تماس یا شروع درخواست مشتری و هرگونه زمان انتظار، مدت زمان مکالمه با مشتری و سایر موارد مرتبط اندازه‌گیری می‌شود.


برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

مقاله‌ی ده اصطلاحی که هر نماینده‌ی خدمات مشتری باید بداند