اصطلاح برندسازی (Branding) برای عموم مردم تداعی کننده کمپینهای تبلیغاتی پرهزینه و داشتن مشاوران گران قیمت است. اما حقیقتاً با راهحلهای ساده دیگری نیز میتوان برندسازی را انجام داد. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.
اهمیت برندسازی
بر اساس آنچه که در سایت ویکیپدیا نوشته شده است، کلمهی برند (Brand) به معنای نام، اصطلاح، طرح، نماد یا هرگونه ویژگی دیگری است که محصول یک فروشنده را از سایر فروشندگان متمایز میکند، در حالیکه به عقیدهی بازاریابان، برند چیزی فراتر از آن است. در حقیقت برند تضمینی برای مشتری است. هنگامی که شما از برند خاصی محصولی را خریداری میکنید، کاملا با محصول خریداری شده آشنا بوده و به آن اطمینان دارید. برای مثال هنگامی که شما محصولات شرکت نایک (Nike) را خریداری میکنید، کاملاً از ویژگیهای محصولات این شرکت و کیفیت آنها آگاهی دارید. بطور کلی برند (نام تجاری) وجه تمایز شما با رقبایتان است.
کسب و کارهای کوچک برای رقابت با شرکتهای بزرگ و پرسرمایه به یک قدرت پنهان (Secret Weapon) نیاز دارند. برخی با استفاده از یک مدل کسب و کار خلاقانه و جدید این کار را انجام میدهند، درحالیکه برخی دیگر تنها به قابلیتهای خود برای رقابت با شرکتهای شناختهشده تکیه میکنند. در هر دو روش هدف نهایی ایجاد مزیت رقابتی و پیشی گرفتن از رقباست.
برای مطالعهی ادامهی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:
Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. به بیان سادهتر، سیستم CRM امکان مدیریت روابط تجاری و اطلاعات و دادههای مربوط به آنها را برای کسب و کارها فراهم میآورد. با کمک CRM شما میتوانید کلیهی اطلاعات تماس مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه، حسابهای کاربری، سرنخها و فرصتهای فروش را در یک مکان متمرکز ذخیره کنید. یک سیستم CRM نیز همچون پلتفرمهای شبکههای اجتماعی محبوب مانند Facebook و Twitter با هدف برقراری و توسعهی ارتباطات ایجاد شده است و دقیقا به همین علت است که برای کسب و کارهایی با رشد سریع، بسیار مفید و مهم است.
CRM چگونه کار میکند؟
هر کسب و کاری با یک رابطهی خوب و قوی با مشتریان آغاز میشود. شما به عنوان یک فروشنده با افرادی که متقاضی محصول شما هستند، ارتباط برقرار میکنید. با این حال، همانطور که شرکت شما رشد میکند، این ارتباطات تجاری نیز پیچیدهتر میشوند. اما این ارتباطات تنها به معاملهی بین فروشنده و خریدار محدود نمیشوند. به عبارتی شما مدیریت حجم وسیعی از ارتباطات کاری با کسب و کارهای دیگر را شروع خواهید کرد. شما میبایست اطلاعات مربوط به یک مشتری را برای کلیهی تیمهای مختلفی که در سراسر سازمان با او در حال برقراری ارتباط هستند، به اشتراک بگذارید. یک سیستم CRM میتواند به عنوان منبع حیاتی سازمان که کلیهی ارتباطات کاری شکل گرفته در کسب و کارهای درحال رشد را مدیریت میکند، درنظر گرفته شود. شما چطور سیل انبوه دادههای بدست آمده از فروش، مشتری، خدمات، بازاریابی و مانیتورینگ شبکه اجتماعی را به اطلاعات کسب و کاری با ارزش تبدیل میکنید؟
برای مطالعهی ادامهی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:
مقالهی CRM چیست؟
مسلماً هنگامی که شما بهترین افراد را برای تیم خود پیدا میکنید، آنها مهارتهای لازم را دارا بوده و مشتاقانه برای شما کار خواهند کرد. در چنین حالتی همه چیز خوب پیش خواهد رفت ولی همچنان یک مشکل وجود دارد. اگرچه تیم دورکاری (Remote Team) میتواند کارایی بسیار خوبی داشته باشد اما در مقابل نیز میتواند شما را به مسیر اشتباه هدایت کند (از طریق به تعویق انداختن کارها، کاهش انگیزه، عدم رعایت محدودیتها).
اساسیترین مشکل با افراد تیم دورکار از بین رفتن انگیزهی آنها در طول دوران کاری است. چگونه میتوان از وقوع چنین مسالهای جلوگیری کرد؟ بسیار ساده است. شما باید بطور مداوم و پیوسته به افراد تیم خود انگیزه داده و همواره آنها را تشویق کنید. در ادامه به معرفی پنج روش برای ایجاد انگیزه در اینگونه تیمها خواهیم پرداخت.
به اشتراک گذاشتن صفحه (screen)
شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که همه از همان روز اول همه چیز را بدانند. شما چه از انواع مختلف نرم افزار استفاده کنید و چه از افراد تیم خود بخواهید که محتوا را در وب سایت یا بلاگ آپلود کنند، در هر دو صورت باید به آنها نحوهی کار با هر یک از این روشها را نشان دهید. توجه کنید که آموزش بصورت تصویری باشد. اگر شما تنها به نوشتن دستورالعملها اکتفا کنید، حتی اگر سعی کنید که همه چیز را سادهتر بیان کنید، باز هم بسیاری از موارد جا میافتد. بنابراین بهتر است با افزودن تصاویر آموزشی (screenshots) فهم موضوعات را برای افراد تیم سادهتر کنید. اما با تمامی این اوصاف شما هنوز در معرض خطر هستید.
آیا میدانید چه روشی کارساز است؟ صفحهی خود را به اشتراک بگذارید! برای اینکار شما میتوانید از ابزارهای رایگانی همچون Team Viewer استفاده کنید و در نتیجهی آن کلیهی افراد تیم میتوانند صفحه مانیتور شما را در حین آموزش مشاهده کنند. بعلاوه هرکدام از افراد تیم میتوانند در هنگام برخورد با مشکل صفحه مانیتور خود را نشان داده و شما میتوانید به همراه خود آنها، مشکلاتشان را رفع نمایید. بسیار اهمیت دارد که افراد تیم دورکار خود را بهدرستی آموزش دهید.
برای مطالعهی ادامهی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:
مقالهی پنج راهکار به منظور افزایش انگیزه کاری تیمهای دورکار