مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

مقالات تخصصی شبکه و فناوری اطلاعات (شرکت داناپرداز)

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها، ITIL,، نرم افزار help desk، مدیریت اکتیو دایرکتوری

یادداشتها دربینا چه کمکی می کنند؟

شما به عنوان مدیر سیستم نرم افزار  بررسی و مانیتورینگ هر گروه از مانیتورها را ممکن است به شخص خاصی اختصاص داده باشید. یکی از نیازهای اساسی هر مدیری در سازمان مشاهده پیگیری های کاربران و عملیاتی می باشد که هر کاربر برای رفع مشکلات مانیتورها انجام داده است. هم چنین ممکن است یکی از مانیتورها دچار مشکل شده و شما را ه حلی برای رفع آن یافته اید, آیا تابه حال این نیاز را حس کرده اید که ای کاش پایگاه دانشی داشتید و می توانستید راه حل های خود را در آن ذخیره نمائید تا در صورت مواجه با مشکل مشابه سریعتر مشکل را برطرف نمائید.

تیم تولید نرم افزار بینا قسمتی را تحت عنوان یادداشت ها در نرم افزار طراحی کرده اند تا شما اقدامات مرتبط با هر مانیتور را در آن جا یادداشت کنید. از یادداشت ها گزارش بگیرید. برای خود با توجه به موضوعات مختلف گزارش بگیرید و در واقع در نرم افزار مانیتورینگ خود قسمتی برای ثبت پیگیری ها داشته باشید . 

یکی از ویژگی های این صفحه  الصاق هر گونه فایلی به یادداشت ها می باشد و شما می توانید به یادداشت های خود هرگونه فایلی الصاق نمائید .

ادامه مطلب مقاله  یادداشتها درسیستم مانیتورینگ چه کمکی می کنند؟  ملاحظه نمایید

10 نکته مفید مجازی سازی که هر مدیر شبکه ای باید به آنها توجه کند

مجازی سازی می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها، تسهیل امور مدیریتی، و توانمند ساختن یک سازمان در بهره وری هر چه بیشتر از سرمایه‌های فنی خود شود. نکاتی که در ادامه می‌خوانید به شما کمک می‌کند تا از این منافع بهره مند شوید.

مجازی سازی برای تمامی شرکت‌ها در هر اندازه‌ای که باشند به یک ضرورت تبدیل شده است. از شرکت های بسیار کوچک تا شرکت های بزرگ خدمات تولید, مجازی سازی کمک می‌کند تا از سخت‌افزارهای خود بهره وری بیشتری کنند و این سخت افزارها برای شرکت ‌های خود نسبت به سابق کار بیشتری انجام دهند. این فناوری برای بسیاری از شرکت‌ها کاملاً جدید، اما برای بقیه کهنه و قدیمی شده است. صرف نظر از این که شما در چه موقعیتی هستید، مجازی سازی یک فناوری گسترده با اجزای متحرک فراوان است. داشتن دانش انجام کاری به بهترین وجه که متناسب با نیازهایتان باشد باید هدف اصلی شما و تیم IT شرکتتان باشد. با در نظر گرفتن این ایده، در ادامه به بررسی 10 نکته راجع به مجازی سازی می‌پردازیم که نباید توسط مدیران شبکه نادیده گرفته شوند. البته منظور ما آن دسته از مدیران شبکه است که تازه این فناوری را مد نظر قرار داده‌اند (یا قبلاً راجع به آن بررسی دقیقی کرده‌اند).

1: سخت افزار را برای ظرفیت مجازی برنامه ریزی کنید

نرم افزار مانیتورینگ شبکه و دیتاسنتر بینا تصویری واضح از میزان استفاده از منابع سخت افزاری توسط هر یک از ماشین های مجازی در اختیار شما قرار می دهد.

 

2: طول عمر هر ماشین مجازی را پیگیری کنید

3: هر چیزی را مجازی سازی نکنید

 

4: ترافیک مجازی را همچون ترافیک غیر مجازی نظارت کنید

5: منابع مجازی را به صورت رایگان نبخشید

 

ادامه مطلب مقاله  10 نکته مفید مجازی سازی که هر مدیر شبکه ای باید به آنها توجه کند   ملاحظه نمایید

10 دلیل استفاده از helpdesk برای مدیریت دارایی های فناوری اطلاعات

1-پویش شبکه و شناسایی خودکار تجهیزات

2-ارائه فهرستی کامل از دارایی های موجود

3-دسترسی آسان و سریع به مشخصات هر دستگاه

4-مشاهده نرم افزار های نصب شده روی هر کامپیوتر

5-ثبت تاریخچه تغییرات هر دارایی

6-تخصیص دارایی ها به کاربران یا دپارتمان ها

7-امکان انتخاب دارایی هنگام ثبت درخواست

8-مشاهده سوابق اشکالات و تعمیرات هر دارایی

9-مدیریت هزینه های نگه داری هر دارایی

10-نمودار های آماری به روز از وضعیت دارایی ها

ادامه مطلب مقاله  10 دلیل استفاده از helpdesk برای مدیریت دارایی های فناوری اطلاعات   ملاحظه نمایید

آشنایی با روش های استاندارد تخصیص درخواست به کارشناسان

تخصیص درخواست ها به صورت چرخشی

در این روش  که با نام (Round Robin) شناخته می شود درخواست ها به صورت نوبتی بین کارشناسان یک گروه تقسیم می گردد، برای مثال شما می توانید تعیین کنید که درخواست های مربوط به امور سخت افزاری به کارشناسان تیم سخت افزار به صورت چرخشی تخصیص داده شود.

تخصیص درخواست به صورت گردشی

تخصیص درخواست ها بر اساس حجم کاری

در این روش که با نام (Load Balancing) شناخته می شود درخواست ها بر اساس حجم کاری به کارشناسان تخصیص داده می شود به این صورت که کارشناسی که دارای کمترین حجم کاری است به صورت خودکار انتخاب می شود. در تنظیمات دانا شما می توانید نحوه محاسبه حجم کاری را بر اساس وضعیت درخواست ها تعیین کنید.

 

ادامه مطلب مقاله   آشنایی با روش های استاندارد تخصیص درخواست به کارشناسان  ملاحظه نمایید

چگونه ITIL می تواند امنیت اطلاعات را بهبود بخشد

چارچوب ITIL به طور معمول مرحله به مرحله با فرآیندهای افزوده شده به برنامه بهبود مستمر سرویس اجرا می‌شود.

  • سازمان‌‌ها به چند روش‌ مهم می‌توانند از ITIL بهره ببرند:
  • سرویس‌های IT بیشتر مشتری-محور می‌شوند
  • کیفیت و هزینه سرویس‌های IT بهتر مدیریت می‌شوند
  • سازمان IT ساختاری شفاف‌تر را توسعه می‌دهد و کارآمدتر می‌شود
  • مدیریت تغییرات IT آسان‌تر می‌شود
  • چارچوب مرجع یکنواختی برای ارتباطات داخلی IT وجود دارد
  • روال‌های IT استاندارد و یکپارچه هستند
  • اندازه گیری‌های عملکرد با امکان اثبات و ممیزی تعریف می‌شوند

برای مشاهده این مقاله به چگونه ITIL می تواند امنیت اطلاعات را بهبود بخشد مراجعه نمائید