-
10 نکته مفید مجازی سازی که باید به آنها توجه کنید
دوشنبه 8 خرداد 1396 15:41
مجازی سازی میتواند موجب کاهش هزینهها، تسهیل امور مدیریتی، و توانمند ساختن یک سازمان در بهره وری هر چه بیشتر از سرمایههای فنی خود شود. نکاتی که در ادامه میخوانید به شما کمک میکند تا از این منافع بهره مند شوید. مجازی سازی برای تمامی شرکتها در هر اندازهای که باشند به یک ضرورت تبدیل شده است. از شرکت های بسیار کوچک...
-
مدرنیزه کردن محیط اکتیو دایرکتوری
یکشنبه 7 خرداد 1396 17:22
از زمان پیدایش اکتیو دایرکتوری در نسخه ویندوز سرور 2000، تحولات و تغییرات عظیمی در این سرویس صورت گرفته است. در ابتدای شکلگیری، هدف اصلی آن فراهم کردن بستری برای احراز هویت و تعیین مجوزهای دسترسی به صورت متمرکز برای کاربران ویندوز بود. علاوه بر آن، اکتیو دایرکتوری یک سرویس دایرکتوری گسترشپذیر را برای نرمافزارهای...
-
آشنایی با اکتیودایرکتوری – بخش دوم
شنبه 6 خرداد 1396 08:56
گروه در اکتیودایرکتوری چیست؟ در اکتیودایرکتوری ، یک گروه شامل مجموعهای از حسابهای کاربری، کامپیوترها و حتی دیگر گروهها است که میتوان به آن به صورت یک مجموعهی واحد نگاه کرد تا برخی امور مدیریتی آسانتر شود. اشیائی که متعلق به یک گروه هستند را اعضای گروه (Group Member) میگویند. به کمک گروهها، مدیر شبکه میتواند...
-
آشنایی با اکتیودایرکتوری – بخش اول
چهارشنبه 3 خرداد 1396 13:13
اکتیودایرکتوری چیست؟ اکتیودایرکتوری (AD) یک سرویس برای مدیریت منابع شبکه است که توسط شرکت مایکروسافت و به منظور کار در محیطهای ویندوزی تهیه شده است. هدف اصلی آن فراهم کردن سرویسی متمرکز برای احراز هویت (Authentication) و تعیین مجوزها (Authorization) برای کامپیوترهای ویندوزی میباشد. اکتیودایرکتوری همچنین امکان تعیین...
-
نه نکته قابل توجه در میز کار فناوری اطلاعات (ITSM) – بخش اول
یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 08:53
بسیاری از متخصصین حوزهی ITSM چنان از میزکار IT سخن میگویند که گویی آنها به بهینهترین روش ممکن آن را پیادهسازی کردهاند. به هر ترتیب، میزکار فناوری اطلاعات یا حداقل عملکرد آن برای اغلب افراد، بدیهی و آشکار است. اما موضوع به این سادگیها هم نیست! اگر نظر متخصصی که زمان بسیاری را صرف بازرسی رویدادها و جریان کار...
-
نحوه بکارگیری مکانیزم SLA در سیستم دانا
شنبه 30 اردیبهشت 1396 08:50
مدیران فناوری اطلاعات نیاز دارند تا عملکرد کارشناسان پشتیبانی و یا پیمانکاران مرتبط را کنترل نموده و از رضایتمندی مشتریان خود نسبت به نحوه پاسخگویی به درخواست هایشان اطمینان حاصل کنند. توافقنامه سطح خدمات (Service Level Agreement) یک روش ایده آل برای مستند سازی توافقات بین تیم پشتیبانی (Help Desk)، مشتریان و یا...
-
مفاهیم ITIL: آشنایی با Incident Management
سهشنبه 26 اردیبهشت 1396 15:18
یکی از فرآیند های اصلی ITIL فرآیند Incident Management و یا به عبارتی مدیریت رویداد ها است. منظور از رویداد بروز اشکال و یا اختلال در اجزاء فناوری اطلاعات است که بر عملکرد کاربران و سازمان تاثیر می گذارد. هدف فرآیند مدیریت رویداد ها در ITIL این است تا در سریعترین زمان ممکن اشکال رفع شده و سرویس ها به حالت نرمال...
-
SLA چیست ؟
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 13:59
واژه SLA در دنیای فناوری اطلاعات زیاد به گوش می رسد ، شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که SLA چیست و چه کاربردی دارد؟ SLA و یا به عبارتی Service Level Agreement به توافق و یا قرادادی در مورد سطح خدمات مورد انتظار، بین یک سرویس دهنده خدمات فناوری اطلاعات از یک طرف و فرد یا شرکتی که از این خدمات استفاده می کند در...
-
دلایل مهم برای بکارگیری سرویس و نگهداری پیشگیرانه (PM)
یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 13:48
شبکهی سازمان شما ممکن است در کسری از ثانیه و بدون هیچ هشدار قبلی دچار اختلال شده و اجزای آن، مانند سرورها، کامپیوترها، نرمافزارها، تجهیزات شبکه و غیره از کار بیافتند که طبیعتاً عملکرد سازمان شما را مختل خواهد کرد. در برخی موارد ممکن است که بتوان به موقع هشدارهایی را تشخیص و در نتیجه از مختل شدن شبکه جلوگیری کرد....
-
سرویس و نگهداری پیشگیرانه (PM) چیست؟
شنبه 23 اردیبهشت 1396 09:02
در حوزهی مدیریت IT مدتهاست که بحث سرویس و نگهداری پیشگیرانه (Preventive Maintenance) یا به اختصار PM مطرح شده است و سازمانها به دنبال راهکاری برای پیادهسازی این فرایند هستند. اما سرویس و نگهداری پیشگیرانه یا PM چیست؟ سرویس و نگهداری پیشگیرانه به فرایند نگهداری گفته میشود که به صورت مرتب انجام شده و هدف آن کاهش...
-
7 قاعده سرویسدهی به مشتری که کسب و کار شما را تغییر میدهد
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 08:49
چگونه ازمشتریان و تیم پشتیبانی از مشتری در کسب و کار خود حمایت کنیم؟ بسیار ساده است. بااستفاده از یک نرم افزار help desk کارا و با کیفیت میتوان تجربهی بسیار خوبی برای مشتریان بوجود آورد. آیا زمانی که شرکتها نقش تعیینکننده را ایفا میکردند به یاد دارید؟ امروزه مشتریان نقش تعیین کننده در کسب و کار را ایفا میکنند و...
-
آیا اصول اولیه مدیریت رخداد هنوز هم با اهمیت هستند؟
دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 15:37
مدیریت خدمات فناوری اطلاعات یا ITSM به طور متناوب در حال توسعه و تکامل است و در طول بیش از 20 سال گذشته ITSM به کرات مورد استفاده قرار گرفته و به یک اصطلاح جا افتاده تبدیل شده است. همچنین حوزهی مواردی که در آن مطرح شده است به مراتب گستردهتر شده است. تمرکز اصلی ITIL در سالهای نخستین پیدایش آن بر روی استراتژی و طراحی...
-
مانیتورینگ یکپارچه اینترفیس ها و پهنای باند در بینا
یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 15:53
اگر از نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا برای مانیتورینگ سرورها و ارتباطات خود استفاده می نمائید , این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد چرا که تمام نیازهای مانیتورینگ اینترفیس ها و امکانات بینا در این خصوص در ادامه توضیح داده خواهد شد . فهرست مشاهده اینترفیس هایی که بیشترین ترافیک شبکه را تبادل می کنند مشاهده...
-
مانیتورینگ دستگاه های PDU
شنبه 16 اردیبهشت 1396 08:44
دستگاه Power Distribution Unit چیست ؟ PDU دستگاهی جهت مدیریت توزیع برق می باشد که دارای یک ورودی و خروجی های متعدد برق است ، که اغلب در داخل Rack و جهت تغذیه برق سرورها و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به افزایش سرورها و تعدد تجهیزات شبکه در مراکز داده و اتاق های سرور استفاده از PDU ها امری ضروری...
-
نحوه مانیتورینگ لینک های WAN
سهشنبه 12 اردیبهشت 1396 16:42
بیشتر سازمان ها و شرکت ها دارای شبکه های وسیعی هستند که در ساختمان ها و شعب مختلف در سطح شهر و یا در سطح کشور گسترده شده اند. به طور معمول سرور ها و نرم افزارهای کاربردی سازمان در دفتر مرکزی مستقر هستند و افرادی که در سایر ساختمان ها مشغول به کار هستند از طریق لینک های WAN به این سرویس ها دسترسی پیدا می کنند. پس بدیهی...
-
استاندارد های اتاق سرور
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 08:42
در هنگام طراحی یا مقاوم سازی اتاق سرورهای کوچک تا متوسط از این چک لیست استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا از منابع مهم شبکه، بویژه در هنگام قطع برق، آتش سوزی، سیل و دیگر شرایط اورژانسی محافظت کنید. برای مشاهده مقالات بیشتر در این خصوص نیز می توانید به وب سایت شرکت دانا پرداز مراجعه نمایید. مشخصات عمومی محیط...
-
مانیتورینگ اتاق سرور، ضرورتی روزمره
یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 15:08
مانیتورینگ صحیح اتاق های سرور و مراکز داده های شما ضروری است . شرایط محیطی تاثیر زیادی بر میزان قابلیت اعتماد و طول عمر سرورها ،سوئیچ ها و روترها دارد . شرایط محیطی بد ، عمر اجزائ تشکیل دهنده را کم می کند ، قابلیت اطمینان را کاهش می دهد و سبب عدم اطمینان دراز مدت سیستم می شود. در ادامه به معرفی برخی ضرورت ها در این...
-
بررسی مسایل مربوط به مانیتورینگ دیتاسنتر
شنبه 9 اردیبهشت 1396 08:46
سیستم مانیتورینگ موثر و کارآمد میتواند متغیرهای محیطی را رصد کند و پیش از بروز وضعیت بحرانی واضطراری در مورد مشکلات بالقوه به مدیران شبکه هشدار دهد. مانیتورینگ دیتاسنتر روی کامپیوترها، عملکرد سیستم مانیتورینگ، رصد حجمهای کاری مجازی و واکنش به هشدارها و اخطارهای اجتناب ناپذیر که به مشکل سرورها، شبکه یا ذخیره سازی در...
-
پنج چالش اصلی مدیریت اکتیو دایرکتوری
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 15:03
از زمان ظهور اکتیو دایرکتوری در ویندوز 2000 تا کنون، این سرویس به منظور مدیریت و امنسازی محیطهای ویندوزی در سازمانها استفاده شده است. هر چه گرایش و وابستگی سازمانها به اکتیودایرکتوری بیشتر میشود، نقش اکتیودایرکتوری به عنوان پایگاهدادهای از اطلاعات حساس کاربران و همچنین دروازهای به اطلاعات تجاری و حیاتی سازمان...
-
دستگاه پیشرفته مانیتورینگ شرایط محیطی ENVIROMUX-2D
دوشنبه 15 تیر 1394 16:03
دستگاه Enviromux می تواند پارامتر های مختلف شرایط محیطی (مانند دما، رطوبت، نشت آب و دود) که ممکن است به سرور ها و تجهیزات شما آسیب بزند را مانیتور کند و در صورت ردیابی شرایط محیطی نا مناسب با ارسال انواع اخطار ها شما را از موضوع با خبر سازد. این دستگاه پیشرفته دارای همه امکانات و ابزار های لازم برای مانیتورینگ شرایط...
-
تفاوت مانیتورینگ مبتنی بر SNMP با NetFlow
سهشنبه 25 فروردین 1394 11:45
NetFlow Monitoring چه کسی ، در چه زمانی ، چه نوع داده ای را با چه حجمی به چه مقصدی ارسال و یا دریافت کرده است دید کلی و جامع در مورد اینکه در شبکه دقیقا چه می گذرد امکان ورود به جزئیات هر گونه ارتباطات در شبکه امکان ایراد یابی دقیق جهت رفع بیشتر اشکالات شبکه ارائه اطلاعات لازم برای برنامه ریزی توسعه ظرفیت شبکه...
-
10 مزیت NetFlow/IPFIX برای ارتقاء سرعت و امنیت شبکه
یکشنبه 23 فروردین 1394 09:38
امروزه وسعت و پیچیدگی شبکه سازمان ها به سرعت در حال افزایش است و مدیران فناوری اطلاعات و راهبران شبکه نیاز بیشتری به روش های پیشرفته برای تضمین امنیت و سرعت شبکه دارند. در این راستا روش های مانیتورینگ و آنالیز ترافیک شبکه مبتنی بر IP Flow مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. راه کار های مانیتورینگ مبتنی بر NetFlow علاوه...
-
پورتال کاربران در زیر سیستم Help Desk
شنبه 15 فروردین 1394 15:00
به طور معمول بخش قابل توجهی از تماس های کاربران با واحد فناوری اطلاعات سازمان، به دو موضوع پیگیری وضعیت درخواست های قبلی و نیز پرسیدن سوالاتی متداول اختصاص دارد، و این موارد زمان زیادی از وقت کارشناسان واحد IT را اشغال می کند، لذا به کارگیری نرم افزار های مدیریت خدمات مانند زیر سیستم Help Desk ، می تواند بخش قابل...
-
پروتکل NetFlow چیست؟
دوشنبه 25 اسفند 1393 10:36
Netflow یک پروتکل شبکه است که توسط شرکت Cisco ایجاد شده و وظیفه آن استخراج اطلاعات مربوط به ترافیک شبکه است که به کمک آن می توان ترافیک و پهنای باند شبکه را آنالیز کرد. NetFlow این امکان را فراهم می سازد تا به آسانی از نحوه استفاده ترافیک شبکه آگاه شویم و بدانیم کدام کاربران و یا نرم افزار ها، چه نوع اطلاعاتی را در چه...
-
آموزش تصویری Syslog در نرم افزار مانیتورینگ شبکه
یکشنبه 10 اسفند 1393 11:53
آموزش مفاهیم اولیه Syslog و نحوه راه اندازی آن در نرم افزار مانیتورینگ شبکه Syslog پروتکل استاندارد ارسال پیغام لاگ در شبکه می باشد که توسط بسیاری از سیستم عامل ها و تجهیزات کامپیوتری پشتیبانی می شود.Syslog یک پروتکل "کلاینت – سروری" است به این صورت که سرورها و تجهیزات شبکه لاگ های خود را به یکServer Syslog...
-
آموزش تصویری ترسیم دیاگرام در نرم افزار مانیتورینگ شبکه
یکشنبه 10 اسفند 1393 11:45
در این ویدئو نحوه ترسیم دیاگرام اختصاصی در نرم افزار مانیتورینگ شبکه آموزش داده میشود جهت مطالعه مقاله مرتبط ترسیم دیاگرام مراجعه نمایید.
-
آموزش تصویری نرم افزار مانیتورینگ شبکه
یکشنبه 10 اسفند 1393 10:53
بینا نرم افزاری پیشرفته برای مانیتورینگ دیتاسنتر و شبکه می باشد. بینا کلیه اجزا موجود بر روی شبکه شامل سرورها و تجهیزات شبکه ای را به صورت ۲۴ ساعته نظارت می کند و در صورت ردیابی هر گونه اختلال و یا کاهش کیفیت ، با ارسال انواع اخطار ، مسئولان شبکه را از موضوع با خبر می سازد http://www.danapardaz.net/site/bina
-
مدیریت توافق نامه سطح خدمات SLA Management
یکشنبه 10 اسفند 1393 10:12
کیفیت سطح خدمات را تحت کنترل بگیرید کیفیت خدمات IT یکی از پارامتر های مهم تاثیر گذار بر موفقیت کسب و کار است و بسیاری از سازمان ها و شرکت ها تلاش می کنند تا با ارائه خدمات سطح بالا، رضایت مشتریان و کاربران خود را افزایش دهند. حصول اطمینان از ارائه خدمات مناسب در زمان کوتاه یکی از وظایف اصلی مدیران و کارشناسان فناوری...
-
آلارم صوتی و نوری تحت شبکه Model: ILVAS
چهارشنبه 6 اسفند 1393 15:33
Model: ILVAS Des:IP based Alarm Light آلارم صوتی و نوری تحت شبکه، جهت اعلام اخطار در زمان تشخیص شرایط نامطلوب شرایط محیطی یا شبکه؛ آژیر اخطار قابلیت اتصال مستقیم به شبکه قابلیت پخش اخطار صوتی و نوری دارای منبع تغذیه تحت شبکه POE قابلیت نصب به صورت دیواری یا رومیزی نصب و راه اندازی آسان مشخصات محصول
-
سنسور دما و رطوبت تحت شبکه Model: ISBTH-15
چهارشنبه 6 اسفند 1393 15:22
Model: ISBTH-15 Des:Advanced Environmental Monitoring Sensor سنسور پیشرفته تحت شبکه مانیتورینگ شرایط محیطی شامل دما، رطوبت، دود، تردد و باز و بسته بودن درب؛ کاربرد : برای مانیتورینگ دیتا سنتر و اتاق سرور در فضاهای وسیع و غیر متمرکز؛ قابلیت اتصال پانزده حسگر دما و رطوبت قابلیت اتصال حسگرهای دود، تردد و باز و بسته بودن...