-
سنسور دما و رطوبت تحت شبکه
چهارشنبه 6 اسفند 1393 15:13
Model: ITHS4 Des:Standard Temperature & Humidity Monitoring Sensor سنسور استاندارد تحت شبکه مانیتورینگ دما و رطوبت؛ کاربرد : برای مانیتورینگ دیتا سنتر و اتاق سرور با مساحت صد متر مربع؛ قابلیت اتصال پنج حسگر دما و یک حسگر رطوبت قابلیت اتصال مستقیم به شبکه پشتیبانی از پروتکل SNMP دارای نمایشگر LCD شرایط محیطی دارای منبع...
-
زیر سیستم مدیریت انبار
چهارشنبه 6 اسفند 1393 15:05
زیر سیستم مدیریت انبار ، منطبق با نیاز واحد فناوری اطلاعات سازمان ها و کاملا یکپارچه با زیر سیستم Help Desk طراحی شده است. این زیر سیستم امکان مدیریت و مصرف کالا و قطعات را بر روی درخواست های ثبت شده فراهم می سازد. این زیر سیستم به شما کمک می کند تا: 1:کالا ها، قطعات و مواد مصرفی مربوط به واحد فناوری اطلاعات را طبقه...
-
مقایسه Help Desk و Service Desk: تفاوت این دو بخش را به 5 دلیل باید بدانید
دوشنبه 4 اسفند 1393 14:30
مسئله مقایسه بخش پشتیبانی (Help Desk) با بخش خدمات (Service Desk) تنها در هجی آنها نیست. بین این 2 بخش تفاوتهای واقعی وجود دارند، هر چند هر دوی آنها از وظایف شرکت هستند. اگر فکر میکنید این 2 بخش دقیقاً یکسان هستند، آنها را بر پایه اشتباهی قرار دادهاید. نرم افزاری که برای اداره Help Desk یا Service Desk خود استفاده...
-
تفاوت بین IT Help Desk و IT Service Desk در چیست
دوشنبه 4 اسفند 1393 14:16
نه این یک شوخی بد نیست اگر میگویم بین IT Help Desk (بخش پشتیبانی IT) و IT Service Desk (بخش خدمات IT) تفاوتی وجود دارد و اغلب باعث سردرگمی میشود (گرچه مطمئنم برخی از افراد با آن مخالفند). در ادامه برداشت خود را راجع به این توصیفات بیان خواهم کرد. کلام نخست – وقتی در مورد Help Desk یا Service Desk صحبت میکنید، به...
-
مانیتورینگ دستگاه های PDU
یکشنبه 12 بهمن 1393 10:59
دستگاه Power Distribution Unit چیست ؟ PDU دستگاهی جهت مدیریت توزیع برق می باشد که دارای یک ورودی و خروجی های متعدد برق است ، که اغلب در داخل Rack و جهت تغذیه برق سرورها و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به افزایش سرورها و تعدد تجهیزات شبکه در مراکز داده و اتاق های سرور استفاده از PDU ها امری ضروری...
-
نحوه بکارگیری مکانیزم SLA در سیستم helpdesk
یکشنبه 12 بهمن 1393 10:46
مدیران فناوری اطلاعات نیاز دارند تا عملکرد کارشناسان پشتیبانی و یا پیمانکاران مرتبط را کنترل نموده و از رضایتمندی مشتریان خود نسبت به نحوه پاسخگویی به درخواست هایشان اطمینان حاصل کنند. توافقنامه سطح خدمات (Service Level Agreement) یک روش ایده آل برای مستند سازی توافقات بین تیم پشتیبانی (Help Desk) ، مشتریان و یا...
-
10 سوال مصاحبه برای استخدام بهترین نماینده خدمات به مشتری
یکشنبه 12 بهمن 1393 10:05
ارائه یک پشتیبانی به یاد ماندنی، شما را از رقابت جدا می سازد. اما برای اینکه این اتفاق رخ دهد، باید یک تیم پشتیبان تشکیل دهید که مهارت ها و خلق و خویی داشته باشند که در رفع مشکلات مشتریان شما موثر باشد و شرکت شما را روز به روز مثبت تر نشان دهد. در داناپرداز، پیدا کردن یک کارشناس پشتیبانی با مهارت های برقراری ارتباط...
-
مانیتورینگ وب سایت ها
دوشنبه 29 دی 1393 13:35
سرعت پاسخ گویی و دسترس پذیری وب سایت ها، برنامه های تحت وب و پورتال های سازمانی. HTTP, HTTPs اطلاعات بیشتر error-display1 "> نمایش اخطار در بینا - نمایش اخطار در بینا"> مانیتورینگ پیشرفته و آسان وب سایت ها در بینا به آسانی می توانید برای وب سایت ها، پورتال های سازمانی و برنامه های تحت وب مانیتور تعریف کنید. روال معمول...
-
مانیتورینگ سرورهای مجازی
یکشنبه 28 دی 1393 15:02
میزان استفاده منابع هاست و ماشین های مجازی و سنسورهای سخت افزاری سرور. VMware ESX \ ESXi بکارگیری تکنولوژی های مجازی سازی(Virtualization) به طور قابل توجهی در حال گسترش است و امروزه بسیاری از سازمان ها و شرکت ها از این تکنولوژی برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در ارائه سرویس های تحت شبکه استفاده می کنند. بدون شک...
-
نرم افزار مانیتورینگ
شنبه 27 دی 1393 16:15
اگر از نرم افزار مانیتورینگ بینا برای مانیتورینگ سرورها و ارتباطات خود استفاده می نمائید , این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد چرا که تمام نیازهای مانیتورینگ اینترفیس ها و امکانات بینا در این خصوص در ادامه توضیح داده خواهد شد . فهرست مشاهده اینترفیس هایی که بیشترین ترافیک شبکه را تبادل می کنند مشاهده اینترفیس...
-
مانیتورینگ یکپارچه اینترفیس ها و پهنای باند
سهشنبه 23 دی 1393 14:43
اگر از نرم افزار مانیتورینگ بینا برای مانیتورینگ سرورها و ارتباطات خود استفاده می نمائید , این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد چرا که تمام نیازهای مانیتورینگ اینترفیس ها و امکانات بینا در این خصوص در ادامه توضیح داده خواهد شد . مشاهده اینترفیس هایی که بیشترین ترافیک شبکه را تبادل می کنند مشاهده اینترفیس هایی...
-
سیستم مانیتورینگ
یکشنبه 14 دی 1393 14:44
سیستم مانیتورینگ بینا نرم افزاری پیشرفته برای مانیتورینگ شبکه و دیتاسنتر می باشد. بینا کلیه سرویس های موجود بر روی شبکه را به صورت 24 ساعته نظارت می کند و در صورت ردیابی هرگونه اختلال و اشکال، با ارسال انواع اخطار، مسئولان شبکه را از موضوع با خبر می سازد. گزارشات بینا تصویری واضح از سطح کیفیت سرویس های فناوری اطلاعات...
-
چگونه سرورهای مجازی را مانیتور کنیم؟
یکشنبه 14 دی 1393 14:43
اهمیت مانیتورینگ زیر ساخت های مجازی سازی بکارگیری تکنولوژی های مجازی سازی(Virtualization) به طور قابل توجهی در حال گسترش است و امروزه بسیاری از سازمان ها و شرکت ها از این تکنولوژی برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در ارائه سرویس های تحت شبکه استفاده می کنند. بدون شک کمپانی VMware نامی آشنا برای همه متخصصان در حوزه...
-
10 دستوری که نیاز است برای کار با IOS های Cisco بدانید
یکشنبه 14 دی 1393 14:42
مهارت یافتن در IOS Cisco به معنی یادگیری برخی از دستورات ضروری می باشد. در این مرجع 10 دستوری که شما هنگام مدیریت انواع پیکربندی ها و عیب یابی ها نیاز دارید به طور سریع توصیف شده است . IOS Cisco هزاران دستور را فراهم کرده که پیکر بندی آنها می تواند مشکل باشد. در ادامه 10 دستوری را که شما هنگام استفاده از IOS Cisco به...
-
چک لیست ایرادیابی و رفع اشکال مربوط به عدم ارتباط با WMI
یکشنبه 14 دی 1393 14:41
در صورتی که در نرم افزار های دانا و بینا با اشکالاتی در برقراری ارتباط WMI مواجه شدید به ترتیب موارد زیر را انجام دهید. از برقراری ارتباط شبکه ای با سیستم هدف اطمینان حاصل کنید. توضیحات : دقت کنید که سیستم هدف روشن باشد و ارتباط را از طریق Ping آزمایش کنید اجرای ابزار WMI Tester و بررسی نتیجه آن توضیحات :به طور معمول...
-
نحوه افزایش سرعت در SQL با استفاده از ایجاد index در SQL از طریق Tune Up
یکشنبه 14 دی 1393 14:40
ابتدا به منوی Tools و قسمت SQL Server Profiler می رویم. سپس در منوی بعدی پس از وارد نمودن پسورد، در قسمت Trace Name نام پروژه خود را وارد نموده و در قسمت Use the Template متد و روش Trace را انتخاب می نمائیم که برای افزایش سرعت بهتر است از روش Tuning استفاده نمائیم. ادامه مطلب مقاله نحوه افزایش سرعت در SQL با استفاده...
-
چگونه از تغییر وضعیت مانیتورها بصورت یکجا باخبر شویم؟
یکشنبه 14 دی 1393 14:40
آیا تا به حال با این مسئله روبرو شده اید که نیاز داشته اید مانیتورهایی که در طی یک ماه گذشته به اختلال رفته اند را مشاهده نمائید؟ و شاید تا به حال برایتان پیش آمده که به جای رفتن به صفحه گزارش جزئیات و مشاهده تک تک مانیتورها نیاز داشتید به صورت یکجا از تمامی مانیتورها گزارش بگیرید. در نسخه جدید نرم افزار بینا با توجه...
-
یادداشتها دربینا چه کمکی می کنند؟
یکشنبه 14 دی 1393 14:39
شما به عنوان مدیر سیستم نرم افزار بررسی و مانیتورینگ هر گروه از مانیتورها را ممکن است به شخص خاصی اختصاص داده باشید. یکی از نیازهای اساسی هر مدیری در سازمان مشاهده پیگیری های کاربران و عملیاتی می باشد که هر کاربر برای رفع مشکلات مانیتورها انجام داده است. هم چنین ممکن است یکی از مانیتورها دچار مشکل شده و شما را ه حلی...
-
10 نکته مفید مجازی سازی که هر مدیر شبکه ای باید به آنها توجه کند
یکشنبه 14 دی 1393 14:38
مجازی سازی میتواند موجب کاهش هزینهها، تسهیل امور مدیریتی، و توانمند ساختن یک سازمان در بهره وری هر چه بیشتر از سرمایههای فنی خود شود. نکاتی که در ادامه میخوانید به شما کمک میکند تا از این منافع بهره مند شوید. مجازی سازی برای تمامی شرکتها در هر اندازهای که باشند به یک ضرورت تبدیل شده است. از شرکت های بسیار کوچک...
-
10 دلیل استفاده از helpdesk برای مدیریت دارایی های فناوری اطلاعات
یکشنبه 14 دی 1393 14:36
1-پویش شبکه و شناسایی خودکار تجهیزات 2-ارائه فهرستی کامل از دارایی های موجود 3-دسترسی آسان و سریع به مشخصات هر دستگاه 4-مشاهده نرم افزار های نصب شده روی هر کامپیوتر 5-ثبت تاریخچه تغییرات هر دارایی 6-تخصیص دارایی ها به کاربران یا دپارتمان ها 7-امکان انتخاب دارایی هنگام ثبت درخواست 8-مشاهده سوابق اشکالات و تعمیرات هر...
-
آشنایی با روش های استاندارد تخصیص درخواست به کارشناسان
یکشنبه 14 دی 1393 14:34
تخصیص درخواست ها به صورت چرخشی در این روش که با نام (Round Robin) شناخته می شود درخواست ها به صورت نوبتی بین کارشناسان یک گروه تقسیم می گردد، برای مثال شما می توانید تعیین کنید که درخواست های مربوط به امور سخت افزاری به کارشناسان تیم سخت افزار به صورت چرخشی تخصیص داده شود. تخصیص درخواست ها بر اساس حجم کاری در این روش...
-
چگونه ITIL می تواند امنیت اطلاعات را بهبود بخشد
دوشنبه 8 دی 1393 12:17
چارچوب ITIL به طور معمول مرحله به مرحله با فرآیندهای افزوده شده به برنامه بهبود مستمر سرویس اجرا میشود. سازمانها به چند روش مهم میتوانند از ITIL بهره ببرند: سرویسهای IT بیشتر مشتری-محور میشوند کیفیت و هزینه سرویسهای IT بهتر مدیریت میشوند سازمان IT ساختاری شفافتر را توسعه میدهد و کارآمدتر میشود مدیریت...
-
10 چالش مهم برای مدیریت سرویسهای IT در سال 2015
دوشنبه 8 دی 1393 12:15
شما برای بهبود ارائه سرویسهای IT و برآوردن هر چه بهتر نیازهای تجاری خود چه اقدامی کردهاید؟ من آگاهانه تصمیم به استفاده از عبارت "ارائه سرویسهای IT" به جای "مدیریت سرویسهای IT" (یا "ITSM") گرفتم، زیرا یکی از یافتههای من در سال 2014 این است که ITSM باعث شده بسیاری از ما روی موضوعات...
-
مفاهیم مانیتورینگ شبکه
دوشنبه 8 دی 1393 12:14
در شرکتها و سازمان های امروزی، مانیتورینگ شبکه اهمیت ویژهای دارد و اگر آن را به حساب نیاورید، به سادهترین بیان، دیگر هیچ نوع مستندات یا محک عینی و قابل مشاهده برای نحوهی رفتار شبکه در اختیار نخواهید داشت. عدم وجود مانیتورینگ، قضاوت در مورد اینکه آیا تغییرات ایجاد شده در شبکه تاثیر مثبتی روی عملکرد کلی شبکه دارد...
-
10 شیوه برتر پشتیبانی کاربران در حوزه فناوری اطلاعات
دوشنبه 8 دی 1393 12:13
هدف هر تیم پشتیبانی این است که کانون تماس بین کاربران و سازمان باشد. رویای هر شرکتی داشتن یک تیم پشتیبانی منظم، ماهر و با کیفیت بالاست، اما در بسیاری از شرکتها نگرانیهای مربوط به بودجه، مدیریت را از دستیابی به چنین هدفی باز میدارد. مشتریان به محدودیتهای شرکت شما اهمیت نمیدهند. آنها توقع دارند که در هنگام نیاز از...
-
نکات ضروری برای ایجاد یک پایگاه دانش چیست؟
دوشنبه 8 دی 1393 12:12
4 نکته ضروری برای ایجاد یک پایگاه دانش کارآمد در میزکار مدیریت helpdesk در بازار رقابتی امروز هیچ شرکتی بدون ارائه سرویسها و پشتیبانی درجه یک به مشتریان شرکت قادر به حفظ بقای خود نیست. علاوه بر این، مشتریان به طور فزاینده انتظار دارند که این پشتیبانی به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته و رایگان در دسترسشان باشد....
-
3 نکته کلیدی در اجرای ITSM
دوشنبه 8 دی 1393 12:11
پیاده سازی راهکار های مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (IT Service Management) مستلزم ملاحظات ویژه ای است که عدم توجه به آنها ممکن است به شکست کار منجر شود. ممکن است کسی فکر کند شیوهای که تمرکزش بر ارائه سرویسهای برتر IT به شرکت است، هدفی جز این ندارد که مدیر ارشد و کل دپارتمانIT را حمایت و قرین افتخار کند، اما این طور...
-
نحوه راه اندازی SNMP در اوراکل لینوکس
دوشنبه 8 دی 1393 12:09
امروزه تعداد زیادی از شرکتها و موسسات حرفه ای تجاری، پشتیبانی از محصولات مبتنی بر لینوکس را بر عهده گرفته اند. اکنون دیگر استفاده از لینوکس در محیطهای اداری، پذیرفتن یک ریسک بزرگ نیست. از نظر قابلیت اطمینان و پایداری و حفاظت دربرابر انواع ویروسها موردی بهتر از لینوکس وجود ندارد. با تلاش شرکتهای بزرگی مانند Red hat،...
-
کدام منابع و اجزاء سرورها را مانیتور کنیم ؟
دوشنبه 8 دی 1393 12:08
باید به این نکته توجه کرد که هدف اصلی در ایجاد شبکه های کامپیوتری، فراهم ساختن امکان دسترسی کاربران به منابع و برنامه های کاربردی موجود بر روی سرورها می باشد و همه تجهیزات شبکه در راستای این هدف پیکربندی می شوند. عدم نظارت یکپارچه و مداوم بر سلامت و منابع سرورها موجب کاهش سرعت دسترسی به اطلاعات و برنامه ها، بروز...
-
نگاهی دقیق به ساختار پروتکل SNMP
دوشنبه 8 دی 1393 12:06
SNMP پروتکل لایه Application است که امکان نقل و انتقال اطلاعات مدیریتی را بین عناصر شبکه ایجاد می کند و در واقع قسمتی از پروتکل TCP/IP می باشد. این پروتکل توانایی مدیریت و پیدا کردن مشکلات و حل آنها را در شبکه برای مدیران مهیا می کند. سه نسخه از این پروتکل موجود است که عبارتند از : SNMP V1 SNMP V2 SNMP V3 هر سه ورژن،...